Metrorex, care vrea să crească tarifele, a bugetat cheltuieli mai mari cu salariile şi bonusurile
Compania Metrorex, care crea să majoreze tarifele la sfârşitul acestei luni şi să elimine abonamentul de 62 călătorii, păstrând abonamentul lunar nelimitat, mai scump, generând proteste, a pregătit pentru acest an cheltuieli mai mari cu bonusurile angajaţilor şi contractul de mandat al directorilor.
Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern şi publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajaţi prognozat pentru finele anului va scădea uşor, la 4.218 persoane de la 4.224 la finele anului trecut, dar vor creşte cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) şi bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).
Şi câştigul mediu lunar pe salariat a fost estimat în creştere, de la 4.439 lei la 4.537 lei.
Cheltuieli mai mari au fost calculate şi pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 lei la 713.000 lei.
Veniturile şi cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane lei, cu profit zero, subvenţia primită de la stat fiind menţinută aproape la acelaşi nivel ca anul trecut, de 328 milioane lei.
Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, faţă de 60 lei în prezent.
Preţul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va creşte de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.
Măsura, care ar urma să intre în vigoare la 28 martie, va conduce la creşterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei şi implicit la diminuarea deficitelor de finanţare, se arată în referatul de aprobare al proiectului.
În referat se mai afirmă că, având în vedere numeroasele petiţii înregistrate la Metrorex în ultimii trei ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de călătorii, precum şi petiţiile primite prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, prin care călătorii îşi exprimau nemulţumirile în ceea ce priveşte efectuarea numărului de călătorii în perioada de valabilitate a abonamentului, administratorul reţelei de metrou propune eliminarea acestui titlu de călătorie.
În acelaşi timp, Metrorex arată că ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul reprezintă principala măsură de acoperire a deficitului financiar al societăţii.
Mai multe zeci de persoane au protestat, sâmbătă, cerând explicaţii pentru elimina cartelei cu 62 de călătorii şi creşterea tarifelor, în condiţiile în care abonamentul cu 62 călători costă în prezent 50 lei, iar singurul abonament lunar care va mai fi disponibil este cel lunar, al cărui preţ va creşte la 70 lei.
Ultima scumpire a călătoriilor cu metroul datează din august 2012, cea mai mare creştere fiind operată la cartelele de 10 călătorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.
În vara anului trecut, sindicaliştii de la metrou au pichetat sediul Guvernului, cerând, printre altele, acordarea unei creşteri salariale direct proporţionale cu rata inflaţiei şi acuzând că fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut de peste cinci ani. La acel moment, premierul Victor Ponta a reacţionat spunând că angajatul nu trebuie să fie "sclav pe plantaţie", dar nici sindicatul nu trebuie să ajungă patronul Metrorex, unde liderul sindical Ion Rădoi este şef de 20 de ani şi face grevă în faţa Guvernului sau opreşte metroul în caz de reformă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro