Mioriţa medicală
O bună parte din poveştile sau legendele românilor au trecut de la o generaţie la alta prin viu grai, acest telefon fără fir fiind, probabil, şi un factor care a contribuit la dezvoltarea firului epic în multe cazuri. Medicina din România, în cea mai mare criză sanitară globală, se face tot cum se spuneau legendele, din gură-n gură. Adică, pacientul când ajunge la spital, cu COVID sau cu orice altceva, nu are un istoric medical care să poată fi accesat rapid. Nu! Dacă este încă pe picioarele lui, spune ce tratamente a mai luat, ce afecţiuni mai are, iar dacă este în comă deja, doctorul mai află una-alta printr-o şezătoare cu familia. „Lipsa de informaţii afectează foarte mult actul medical. Sunt situaţii în care pacienţii nu au cum să vorbească şi medicii nu pot ţine cont de comorbidităţi. Când faci o evaluare medicală şi aplici o terapie, trebuie să ţii cont de istoricul medical al pacientului”, a spus, pentru ZF, Vasile Barbu, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Pacienţilor din România.
„Ne bazăm pe familie”, spune şi Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta. Altfel, ne mândrim cu IT-ul şi servim digitalizare pe pâine, fălindu-ne cu unicorni de miliarde şi alte poveşti de adormit copii cu cai verzi pe pereţi.
Între timp, săptămâna trecută, într-o zi, au murit 591 de oameni din cauza COVID. O zi.
De obicei, poveştile se termină cu bine. În România, nu va fi cazul.
Roxana Petrescu este guest-editor la Business Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro