Mizând pe dispariţia motoarelor pe benzină, Volvo vrea să devină electric până în 2030
Întreaga gamă de maşini Volvo va fi complet electrică până în 2030, a anunţat marţi compania, care se alătură unui număr tot mai mare de producători de automobile care intenţionează să elimine treptat motoarele cu ardere internă până la sfârşitul acestui deceniu, anunţă Reuters.
„Sunt absolut convins că nu vor exista clienţi care să vvrea cu adevărat să rămână cu un motor pe benzină”, a declarat reporterilor Håkan Samuelsson, şeful executivului Volvo, la întrebarea despre cererea viitoare de vehicule electrice. „Suntem convinşi că o maşină electrică este mai atractivă pentru clienţi.”
Producătorul auto suedez a declarat că 50% din vânzările sale globale ar trebui să fie maşini complet electrice până în 2025 şi cealaltă jumătate modele hibride.
Deţinută de Zhejiang Geely Holding Group din Hangzhou, Volvo a declarat că va lansa o nouă familie de maşini electrice în următorii câţiva ani, toate acestea fiind vândute doar online. Volvo vrea să lanseze marţi cel de-al doilea model complet electric, C40.
Producătorii de autovehicule sunt în competiţie pentru a trece la modele cu emisii zero, întrucât se confruntă cu obiective de emisii de CO2 în Europa şi China, precum şi cu interdicţiile care apar în unele ţări în privinţa vehiculelor cu combustibili fosili.
Luna trecută, Ford Motor Co a declarat că gama sa din Europa va fi complet electrică până în 2030, în timp ce unitatea Tata Motors, Jaguar Land Rover, a declarat că marca Jaguar va fi complet electrică până în 2025, iar producătorul auto va lansa modele electrice ale întregii sale linii până în 2030.
Şi în noiembrie anul trecut, Bentley, deţinut de Volkswagen, a declarat că modelele sale vor fi toate electrice până în 2030.
Electrificarea este costisitoare pentru producătorii de automobile şi, cum vehiculele electrice au mai puţine piese în mişcare, se aşteaptă ca numărul locurilor de muncă în industria auto să scadă.
Săptămâna trecută, şeful diviziei de camioane Daimler AG a declarat că funcţionarea electrică va costa mii de locuri de muncă în fabricile companiei din Germania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro