Moda din România şi din regiune intră pe harta festivalurilor internaţionale cu Bucharest Fashion Week
Anul trecut, în luna octombrie, a avut loc prima ediţie a Bucharest Fashion Week (MBBFW), reunind designeri locali şi din regiune, alături de jurnalişti şi influenceri de renume internaţional. Evenimentul are ca obiectiv principal facilitarea conexiunilor între designeri, cumpărători, publicaţii de specialitate, media internaţională, producători, cadre universitare şi profesionişti din domeniul modei şi industriilor conexe.
Succesul primei ediţii i-a determinat pe organizatori să extindă MBBFW la două ediţii anuale. Prima ediţie din acest an va avea loc în perioada 27-30 martie, având ca obiectiv principal creşterea standardelor modei din Europa de Est şi consolidarea poziţiei Bucureştiului ca un hub creativ şi cultural de talie internaţională.
Pentru a afla mai multe detalii despre ediţia de primăvară şi despre viitorul festivalului, am stat de vorbă cu Mario Antico, co-organizator MMBFW.
Ce elemente noi aduce această ediţie faţă de cea din toamna trecută?
Mario Antico: Am păstrat structura de bază de anul trecut, construită pe trei piloni esenţiali: sustenabilitate, educaţie şi artă. Totuşi, fiecare dintre aceste capitole a fost extins, incluzând mai multe nume sonore şi personalităţi internaţionale.
În plus, am pregătit un program special dedicat tinerilor, menit să sprijine şi să promoveze noua generaţie de creatori. De asemenea, am extins parteneriatele instituţionale şi am iniţiat colaborări cu alte săptămâni ale modei din Europa, facilitând astfel schimburi de experienţă între designerii noştri şi cei din alte capitale ale modei.
Pe segmentul prezentărilor de modă, vom aduce în prim-plan colecţii semnate de designeri consacraţi. Un invitat special, un designer de renume internaţional, va aduce o perspectivă globală asupra modei şi va facilita un dialog între scena locală şi tendinţele internaţionale.
Cum a luat naştere Bucharest Fashion Week?
Mario Antico: Activez în România de aproape 20 de ani şi am avut oportunitatea de a observa dezvoltarea industriei locale. Ţara dispune de un potenţial semnificativ pe plan internaţional, dar lipsea o platformă adecvată pentru expunerea sa globală. Prin intermediul Confindustria Bucureşti, am avut ocazia să apreciez expertiza specialiştilor români din industria textilă şi am decis să contribuim la promovarea designului autohton pe scena internaţională, transformând eticheta "Made in Romania" într-un standard global de calitate.
Ce impact are MBBFW asupra industriei de modă din România?
Mario Antico: MBBFW creează un cadru unic de colaborare pentru designeri, cumpărători, publicaţii de modă, media şi universitaţi. Prin atragerea unor branduri locale şi internaţionale, precum şi a unor cumpărători de renume, evenimentul devine o oportunitate de neegalat pentru promovarea designului românesc la nivel global.
Cum sprijiniţi designerii tineri din România?
Mario Antico: Lansăm un program educaţional dedicat tinerilor designeri, care îi va ajuta să-şi dezvolte atât abilităţile creative, cât şi cele antreprenoriale. Prin Next Generation, ne concentrăm pe trei direcţii esenţiale: Fashion Talent Awards, un program de business şi management, şi o conferinţă despre sustenabilitate. Oferim mentorat, workshopuri practice, acces la resurse educaţionale şi oportunităţi de networking, astfel încât tinerii designeri să îşi poată transforma viziunea creativă într-un brand sustenabil. Un aspect esenţial este componenta de management, unde participanţii vor învăţa cum să-şi dezvolte strategii de branding şi marketing, pregătindu-se pentru o industrie competitivă.
Credeţi că MBBFW poate contribui la dezvoltarea pieţei de modă din România?
Mario Antico: Unul dintre obiectivele principale ale festivalului este creşterea vizibilităţii designerilor români şi facilitarea accesului acestora la pieţe internaţionale, favorizând colaborări cu retaileri de anvergură globală. Prin asociaţia noastră, ne-am propus să reunim un număr semnificativ de designeri şi să dezvoltăm împreună o strategie de creştere sustenabilă. În acest sens, am creat un program complex, care include întâlniri cu experţi din industrie şi designeri consacraţi, având ca principal obiectiv dezvoltarea relaţiilor comerciale. Industria modei la nivel european traversează o perioadă de schimbări importante, iar acest context deschide numeroase oportunităţi pentru designerii români de a-şi extinde reţelele şi de a-şi consolida prezenţa pe scene internaţionale.
Ne puteţi spune câteva cifre de la prima ediţie MBBFW?
Mario Antico: Ne-am bucurat de prezenţa a peste 3.500 de participanţi pe parcursul celor 4 zile. Prima ediţie a beneficiat de prezenţa a opt reviste internaţionale din cinci ţări. Peste 40 de buyeri şi showroomuri şi-au confirmat participarea, alături de designeri din Georgia, Ucraina şi Italia, dar şi stilişti, influenceri şi fotografi din patru ţări.
Au avut loc cinci expoziţii în spaţii mai mult sau mai puţin convenţionale şi o conferinţă pe teme de sustenabilitate cu peste 300 de participanţi.
Ce aşteptări aveţi de la ediţia de primăvară?
Ne dorim o participare extinsă şi o diversificare a experienţelor oferite. Sprijinul tot mai puternic din partea brandurilor şi instituţiilor ne permite să creăm un festival de referinţă la nivel internaţional.
De asemenea, ne dorim să consolidăm statutul Bucureştiului ca o destinaţie culturală şi turistică de top, promovând diversitatea arhitecturală şi dinamismul scenei locale de modă.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA