Moneycorp: Exporturile României ar putea depăşi borna de 100 mld. euro în 2024. Maşinile, materiale de construcţii, produsele agroalimentare şi chimice, printre principalele produse exportate de România în ultimul an

Autor: Cristina Bellu Postat la 12 iulie 2024 26 afişări

Moneycorp: Exporturile României ar putea depăşi borna de 100 mld. euro în 2024. Maşinile, materiale de construcţii, produsele agroalimentare şi chimice, printre principalele produse exportate de România în ultimul an

Exporturile României ar putea să treacă pragul de 100 de miliarde de euro anul acesta, Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria fiind principalele destinaţii pentru produsele româneşti, arată o analiză realizată de Moneycorp România.

În primele cinci luni din acest an, exporturile firmelor româneşti au însumat 38,5 miliarde de euro, potrivit datelor de la INS, iar perspectivele arată că, la finele primului semestru, acestea ar putea ajunge la 50 de miliarde de euro.

Cele mai multe exporturi au fost cele de maşini şi echipamente de transport (47,1%) şi alte produse manufacturate (29,6%).

În ceea ce priveşte pieţele de desfacere, 72,7% dintre exporturi au mers către ţările Uniunii Europene, valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri fiind de 28 miliarde de euro, în timp ce în ţările din afara Uniunii Europene, România a exportat bunuri şi servicii de 10,537 miliarde de euro, reprezentând 72,7% din total exporturi.

"Chiar dacă exporturile şi-au temperat evoluţia cu 2,9% faţă de primele cinci luni din anul trecut, tendinţa este una pozitivă şi arată că economia s-a adaptat provocărilor generate de noile modificări fiscale şi mai ales de inflaţie, cea mai mare din UE în acest an", spune Cosmin Bucur, Managing Director Moneycorp România.

El este de părere că evoluţia exporturilor româneşti va depinde, în principal, de modul în care Germania, Italia şi Franţa, principalii noştri parteneri comerciali din Europa, vor depăşi problemele generate de inflaţie, de restructurarea economiei în contextul efectelor războiului din Ucraina şi a reconfigurării lanţurilor de producţie şi aprovizionare.

"Premisele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere nouă politică economică pe care Bruxelles-ul îşi doreşte să o pună în practică pentru relansarea economiei europene, perspectivele se anunţă a fi pozitive".

Pentru România, experţii de la Moneycorp consideră că următoarea perioadă va aduce o serie întreagă de oportunităţi în condiţiile în care, din punct de vedere al raportului preţ-calitate, produsele româneşti se află într-o zonă atractivă, de la materiale de construcţii la produse agroalimentare, textile şi maşini.

"Dacia, principalul exportator al României, vine cu noi modele de automobile, la fel şi Ford, industria software continuă să marcheze o evoluţie pozitivă, iar exporturile de produse chimice se află pe plus. Restructurarea economică post-pandemică începe să îşi arate efectele pozitive, mare parte dintre firmele producătoare din România optimizându-şi costurile şi lansănd noi game de produse şi servicii, adaptate noii realităţi economice", a mai spus managerul Moneycorp.

În ultimul an, principalele produse de export ale României au fost maşinile şi dispozitivele electrice, mijloacele de transport, mobilier, materiale de construcţii şi alte produse, produsele agroalimentare, produsele chimice şi mase plastice, produsele metalurgice, textile, confecţii, pielărie, încălţăminte  şi produsele minerale.

Principalele pieţe ale exporturilor româneşti au fost Germania (21,3%), Italia (10,7%), Franţa (6,8%), Ungaria (6,6%), Bulgaria (4,1%), Polonia (3,7%), Turcia (3,5%), Cehia (3,3%), Olanda (2,9%) şi Marea Britanie (2,9%). 

Potrivit analizei Moneycorp, evoluţia exporturilor româneşti va depinde, într-o măsură semnificativă, şi de modul în care autorităţile vor sprijini relansarea economiei.

"România are un potenţial foarte mare în privinţa relocării activităţilor de producţie, cu focus pe exporturi. Eforturile de extindere a autostrăzilor şi a reţelei de cale ferată, alături de investiţiile tot mai ample în parcurile logistice, fac din România o destinaţie interesantă pentru investitori".

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.