Munca de acasă este foarte diferită în teorie vs. practică. Există o regulă cheie pe care toată lumea o ignoră acum. Care este aceasta

Autor: Ioana Matei Postat la 15 iulie 2020 880 afişări

Munca de acasă este foarte diferită în teorie vs. practică. Există o regulă cheie pe care toată lumea o ignoră acum. Care este aceasta

Chiar dacă angajaţii au solicitat mai multă flexibilitate timp de mai mulţi ani, au existat lipsuri referitoare la cercetările legate de productivitatea muncii în regim remote.

Acest lucru se întâmplă fiindcă, istoric, a fost dificil să găseşti grupuri de angajaţi care să facă exact aceleaşi joburi în acelaşi fel - şi anterior pandemiei existau numeroase persoane care lucrau de acasă şi multe alte persoane care lucrau într-un birou.

Acum însă, această problemă a dispărut. Jurnaliştii de la Inc.com cred că se vor construi întregi cariere academice pe baza transformării rapide prin care trec acum angajaţi din toată lumea, care au trecut peste noapte de la „Lucrez într-un birou” la „Lucrez de acasă”.

Acest lucru înseamnă că există o mulţime de sfaturi şi reguli venite de la oameni care au lucrat cu succes de acasă timp de mai mulţi ani şi care acum sunt aplicabile pentru o masă mai mare de oameni.

„Prima Regulă” este un astfel de exemplu: din aceasta reiese că pentru a lucra cu succes de acasă, primul lucru pe care trebuia să îl facă angajaţii este să se trezească dimineaţa, să facă duş şi să se îmbrace ca şi cum ar merge la birou.

Toată lumea citează această primă regulă (chiar şi la Business MAGAZIN am publicat articole pe această temă).

Se pare însă că majoritatea celor care lucrează de acasă acum ignoră această primă regulă. Potrivit New York Times, care citează un studiu al NPD, „doar 10% dintre oameni se îmbracă pentru a lucra acasă la începutul zilei şi se schimbă în haine confortabile mai târziu”.

Ce fac angajaţii de fapt? Publicaţia Times sugerează că se îmbracă conforabil, poartă ce vor, dar păstrează un „tricou de  Zoom” în apropiere - pe care îl pot îmbrăca rapid în situaţia unei conferinţe.

Femeile au tendinţa de a avea mai multe opţiuni - dar toate pentru partea de sus a corpului, în timp ce bărbaţii mizează pe un tricou într-o singură culoare.

Tendinţa pare să fie confirmată şi de retaileri: în Statele Unite, Walmart a scris că a vândut mai multe haine pentru partea de sus a corpului în primul trimestru al anului 2020, chiar atunci când munca de acasă a început să intre în vieţile celor mai mulţi dintre noi odată cu pandemia.

Times citează trendurile din Google, din care reiese că majoritatea oamenilor caută „tricouri”.

Garderoba nu a fost o prioritate - majoritatea celor care au trebuit să începă acum să lucreze de acasă s-au concentrat pe spaţiul în care muncesc, program şi, mulţi dintre ei, pe îngrijirea copiilor.

Dar există şi un alt factor de luat ăn calcul: cei care obişnuiau să dea sfatul „Primei reguli”, angajaţii care lucrau de acasă anterior pandemiei, se aflau în minoritate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
jurnalisti,
practica,
angajati,
birou,
munca,
timp,
majoritate

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.