Nestlé România a înregistrat o creştere a vânzărilor de 12,6% în S1 „Ne dorim ca 2022 să fie a nouălea an consecutiv de creştere”
Nestlé România, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa locală de dulciuri, băuturi şi mâncare pentru animale de companie, a avut în primul semestru o creştere de 12,6% în primele şase luni ale acestui an.
„Creştere a fost susţinută de o evoluţie de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale noastre. Ne dorim ca 2022 să fie a nouălea an consecutiv de creştere sănătoasă a business-ului Nestlé în România”, spune Silvia Sticlea, country manager Nestlé România, o companie cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei în 2021. Portofoliul Nestlé a crescut în prima parte a anului cu 30 noi produse potrivite pentru toate vârstele şi gusturile, de la produse culinare, la mâncarea pentru bebeluşi Gerber Organic Baby, precum şi suplimente alimentare din gama NANCARE.
Grupul este prezent în România pe segmentul de băuturi (cu branduri precum Nescafe, Dolce Gusto, Starbucks sau Nespresso - acesta din urmă fiind operat separat), de dulciuri (Lion, KitKat, Joe, After Eight, Smarties), alimente (Maggi), cereale (Nesquik, Chocapic), lactate (Nesquik), hrană pentru animale (Purina), hrană pentru copii (Nan), HealthScience (Optifibre - produs pentru digestie ce se vinde atât în retailul on şi offline, cât şi în farmacii) şi out of home. Acesta din urmă este un segment ce cuprinde brandul Nestlé Professional pentru HoReCa, o serie de automate de cafea şi dulciuri şi brandul Garden Gourmet pe segmentul burgerilor vegetarieni.
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a avut la nivel mondial o creştere organică de la 8.1%, cu o creştere internă reală (RIG) de 1.7%. Creşterea a fost generalizată în majoritatea zonelor geografice şi categoriilor.
„În prima jumătate a anului, am înregistrat o creştere organică puternică şi o sporire semnificativă a profitului pe acţiune. Echipele noastre locale au implementat creşterile de preţuri într-o manieră responsabilă. Rezilienţa volumului şi a mixului de produse s-a bazat pe brandurile noastre puternice, pe ofertele diferenţiate şi pe poziţiile de lider pe piaţă. Am limitat impactul presiunilor inflaţioniste fără precedent şi al constrângerilor lanţului de aprovizionare asupra dezvoltării marjei noastre prin controlul disciplinat al costurilor şi eficienţa operaţională. În acelaşi timp, investiţiile din spatele cheltuielilor de capital, digitalizării şi sustenabilităţii au crescut semnificativ”,a spus Mark Schneider, CEO al Nestlé.
Creşterea organică în Europa a fost de 7,1%. Avansul reflectă creşterea preţurilor, redresarea în continuare a canalelor externe şi inovarea. Zona a continuat să înregistreze creşteri ale cotei de piaţă, în special în ceea ce priveşte hrana pentru animale de companie, cafeaua şi alimentaţia sugarilor.
Pe categorii de produse, principalul motor de creştere a fost Purina PetCare, alimentată de mărcile premium Gourmet, Purina ONE şi Purina Pro Plan, inclusiv produse veterinare. Creşterea a fost generalizată pe toate canalele, în special în comerţul electronic şi în magazinele de specialitate pentru animale de companie. Gourmet Revelations, recent lansata mâncare super-premium pentru pisici, a înregistrat o cerere puternică. Vânzările în Nestlé Professional au crescut într-un ritm de două cifre, condus de băuturi. Apa a înregistrat o creştere de două cifre, condusă de S.Pellegrino, Perrier şi Acqua Panna. Vânzările în nutriţia sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs). Categoria de Dulciuri a raportat o creştere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT în majoritatea zonelor geografice şi Baci în Italia. Cafeaua a înregistrat o creştere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ. Starbucks by Nespresso şi alte capsule compatibile Nespresso au înregistrat creşteri suplimentare ale cotei de piaţă pe segmentul de retail. Culinary a raportat o scădere a vânzărilor, afectată de creşterea negativă a pizza şi tăiţei. Produsele pe bază de plante GARDEN GOURMET au continuat să vadă un impuls puternic, reflectând lansările de noi produse.
La nivel de grup, conducerea companiei se aşteptăm la o creştere organică a vânzărilor între 7% şi 8%. Marja profitului operaţional este aşteptată în jurul valorii de 17,0%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro