Nissan: noile norme europene privind emisiile vor face ca motorul cu combustie să devină neviabil
Directorul operaţional al Nissan a anunţat că firma sa a decis să renunţe la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă în Europa, odată ce va intra în vigoare Euro 7, setul mai dur de standarde de emisii, relatează CNBC.
În timpul unui interviu acordat emisiunii "Squawk Box Europe" de la CNBC, Ashwani Gupta a prezentat câteva dintre motivele care stau la baza acestei schimbări planificate, un subiect pe care l-a abordat de mai multe ori în trecut.
Un motiv cheie care a stat la baza deciziei, a spus Gupta, a fost legat de cât de competitive vor fi maşinile cu motorină în urma introducerii Euro 7, având în vedere că va trebui folosită o nouă tehnologie pentru ca aceste vehicule să se conformeze reglementărilor. Un alt factor care a fost luat în considerare a fost dacă clienţii ar fi dispuşi să plătească pentru costul unei astfel de tehnologii.
Potrivit grupului de campanie Transport & Environment, cu sediul la Bruxelles, standardele Euro 7 ar urma să fie implementate în 2025. Din comentariile lui Gupta, s-ar părea că Nissan şi-a făcut o idee despre cum va evolua piaţa şi cum se vor comporta consumatorii europeni în viitor.
Gupta a ţinut să sublinieze că decizia se referă la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă, mai degrabă decât la cele deja existente pe piaţă.
Gupta a explicat că, la momentul introducerii Euro 7, clienţii vor trebui să plătească "mult mai mult" pentru o maşină cu motor cu ardere internă decât pentru una electrificată. "Nu noi suntem cei care decidem, ci clienţii care vor spune că maşina electrică are mai multă valoare decât o maşină cu motor cu ardere internă".
În noiembrie anul trecut, Nissan a declarat că va investi 17,3 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a accelera electrificarea liniei sale de produse.
Compania a precizat că îşi propune să lanseze 23 de noi modele electrificate până în 2030, dintre care 15 vor fi complet electrice. Ea vizează un mix de electrificare de 50% pentru mărcile sale Nissan şi Infiniti până la sfârşitul deceniului.
Comisia Europeană are ca obiectiv o reducere de 100% a emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme şi camionete până în 2035.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro