Nivelul de dezvoltare economică, direct proporţional cu vânzările de cărţi, ziare şi reviste. În România, doar 5% din populaţie a făcut astfel de achiziţii, în Germania 20%
România este codaşă la nivelul Uniunii Europene când vine vorba de achiziţiile online de cărţi (în orice format, atât print, cât şi audiobook sau e-book), ziare şi reviste.
România este codaşă la nivelul Uniunii Europene când vine vorba de achiziţiile online de cărţi (în orice format, atât print, cât şi audiobook sau e-book), ziare şi reviste.
Mai exact, în 2024 doar unu din 20 de români (echivalentul a 5,25% din populaţie) a cumpărat asemenea produse, aceasta fiind a treia cea mai mică pondere de la nivelul UE, alături de Letonia (3,80%) şi Cipru (2,03%), arată un studiu al biroului european de statistică Eurostat.
Pe de altă parte, la vârful acestui clasament se află ţările din Occident, ţări dezvoltate din punct de vedere economic. Aşadar, dacă în România doar 5% din populaţie a cumpărat online cărţi, reviste şi ziare, în Germania ponderea e de aproape 20%, iar în Olanda de circa 24%.
Astfel, datele Eurostat sugerează că există o corelaţie între nivelul de dezvoltare economică, presă şi piaţa de carte. Mai exact, cu cât oamenii citesc mai mult, presă sau cărţi (de orice fel), cu atât economia e mai dezvoltată.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro