Nori negri la orizont. Ce urmează pentru Renault în România: investiţii tăiate, posibil restructurări şi reduceri ale activităţii de cercetare şi dezvoltare
Grupul Renault a anunţat oficial vineri suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii planificate în Maroc şi România, alături de un studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale grupului în Rusia şi un studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
După mai bine de 14 ani, timp în care francezii au investit şi dezvoltat Renault Technologie Roumanie, cel mai mare centru de inginerie al francezilor din afara Franţei, activitatea acestuia ar putea avea de suferit.
Grupul Renault a anunţat oficial vineri suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii planificate în Maroc şi România, alături de un studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale grupului în Rusia şi un studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
Anunţul vine la trei luni de când Christope Dridi, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia, spunea la finalul lunii februarie faptul că din planul iniţial de 100 mil. euro cât viza investiţia la Mioveni va rămâne doar componenta care vizează creşterea calităţii şi a eficienţei, nu şi cea pentru creşterea capacităţii instalate de la 350.000 la 406.000 din 2021. Dacia a rulat în 2018 afaceri de 5,3 miliarde euro şi este cea mai mare companie românească după cifra de afaceri, iar în total în 2018 Grupul Renault a ajuns la afaceri de 6,4 mld. euro în 2018.
Pe fondul noilor condiţii de piaţă, atât cea impusă de limitarea emisiilor de dioxid de carbon la 95g/CO2/km care a determinat realizarea de investiţii masive în adaptarea gamei de vehicule a constructorilor europeni, cât şi din cauza crizei determinate de coronavirus care va „rade“ în acest an 20-30% din piaţa auto europeană, Renault a anunţat vineri cel mai drastic plan de reducere a costurilor care vizează atât tăieri masive de personal, cât şi reajustări la nivel de producţie şi inginerie. Mai mult, de acum înainte cele mai importante capitole din proiectarea viitoarelor automobile vor fi realizate la Paris, ceea ce ar putea însemna că Renault Technologie Roumanie va avea mai puţine proiecte în viitor.
„Atunci când discutăm de activităţile de inginerie, dorim să utilizăm mai bine centrele de inginerie la nivel mondial, ceea ce ne va aduce şi mai aproape de clienţi“, au explicat reprezentanţii Group Renault România.
În plus, francezii vor disponibiliza la nivel mondial aproape 15.000 de angajaţi sau 8% din forţa de muncă, dintre care în Franţa 4.600. În România Automobile Dacia nu a anunţat niciun plan de disponibilizare a angajaţilor până în momentul închiderii ediţiei.
„Într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generăm economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere“, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Mai mult, Renault anunţă cele mai radicale măsuri de restructurare cu aproape o lună înainte ca Luca de Meo să preia conducerea grupului Renault, în acest moment Clotilde Delbos fiind CEO interimar al Renault.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro