Numărul zborurilor întârziate aproape că s-a triplat în primul semestru al acestui an
Primele şase luni ale anului au înregistrat un număr record de întârzieri ale zborurilor din România, 505 curse aeriene decolând la mai mult de trei ore faţă de timpul iniţial de zbor, acest lucru afectând 50.000 de pasageri.
Primele şase luni ale anului au înregistrat un număr record de întârzieri ale zborurilor din România, 505 curse aeriene decolând la mai mult de trei ore faţă de timpul iniţial de zbor, cu un număr de 50.000 de pasageri afectaţi, comparative cu aceeaşi perioadă a anului 2017, când s-au înregistrat circa 200 de curse întârziate, fiind afectaţi aproximativ 18.000 de pasageri. Suma care ar trebui plătită de companiile aeriene în cazul în care pasagerii ar aplica pentru despăgubiri se ridică la peste 15,5 milioane de euro, faţă de cinci milioane de euro, în perioada similară din 2017, arată datele AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.
Cele mai multe întârzieri în perioada ianuarie-iunie 2018 au fost înregistrate de companiile Tarom, Ryanair şi Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom şi Lufthansa.
Numărul mare de turişti, scumpirea biletelor de avion din cauza creşterii preţului carburantului, numărul insuficient de piloţi, grevele şi traficul ridicat în aeroporturi au generat creşterea numărului de zboruri întârziate la nivel global. În primele 6 luni ale anului, se estimează că aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri în semestrul întâi din 2017) au fost afectaţi de anulări, întârzieri şi suprarezervări ale zborurilor, în timp ce valoarea eligibilă a despăgubirilor se apropie de două miliarde de euro.
”Companiile aeriene, inclusiv American Airlines, Delta sau United Airlines, au anuntat deja pasagerii să se pregătească pentru o scumpire a biletelor de avion ca urmare a creşterii preţului pentru carburanţi. Numărul redus de piloţi a dus la foarte multe întârzieri şi anulări de curse, iar sindicatele piloţilor din întreaga lume protestează pentru că doresc condiţii de lucru mai bune. Boeing estimează că piaţa are nevoie, în următorii 20 de ani, de încă 637.000 de piloţi. Nu în ultimul rând, fenomenul ”supraturismului” provoacă capacităţile aeroporturilor din întreaga lume”, spune Ştefan Radu, country manager AirHelp România. ”Pasagerii trebuie să conştientizeze că obţinerea de compensaţii pentru zboruri afectate este un drept garantat de Uniunea Europeană. Îi încurajăm, aşadar, să aplice pentru compensaţii chiar dacă au primit loc în alt avion, cazare sau masă”, completează acesta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro