JPMorgan, cea mai mare bancă americană în funcţie de active, a efectuat un pas masiv către metavers, deschizând un lounge virtual în lumea virtuală bazată pe blockchain Decentraland, după ce a descris sectorul drept o oportunitate de un trilion de dolari, scrie Cointelegraph.
Vizitatorii lounge-ului, situat în mall-ul Metajuku din Decentraland, sunt întâmpinaţi de un tigru şi un portret al lui Jamie Dimon, CEO-ul
JPMorgan. Dacă jucătorii urcă la etaj, pot vizualiza o prezentare a executivului despre fundamentele criptomonedelor.
The Onyx Lounge, numit după sistemul de plăţi "in-house" pe bază de blockchain al JPMorgan, a fost dezvăluit alături de un raport al băncii care a detaliat oportunităţile de business oferite de metavers companiilor.
"Probabil că metaversul va intra în fiecare sector de-a lungul următorilor ani, oportunitatea de piaţă fiind estimată la peste un trilion de dolari în venituri anuale", reiese din raport, care evidenţiază de asemenea faptul că, anual, sunt cheltuiţi pe bunuri virtuale circa 54 de miliarde de dolari de două ori mai mult decât pentru muzică.
Raportul menţionează că preţul mediu pentru terenuri digitale a crescut de două ori, de la 6.000 de dolari la 12.000 de dolari, între iunie şi decembrie anul trecut şi prognozează că nivelul de cheltuieli dedicate reclamelor in-game va ajunge la 18,4 miliarde de dolari pe an până în 2027.
Adopţia metaversului este susţinută de interesul prezentat de unele dintre cele mai mari branduri din lume, adaugă JPMorgan, citând în acest sens decizia Adidas şi Nike de a crea produse bazate pe token-uri non-fungibile (NFT-uri), cât şi anunţul
Samsung de deschidere a unui magazin în metavers.
Venind în completarea argumentelor lansate de JPMorgan, Disney a anunţat astăzi angajarea unui nou executiv, Mike White, care va conduce procesele de abordare a a oportunităţilor generate de metavers.