ONG: Politicile Ministerului Educaţiei, departe de a fi implementate în privinţa egalităţii de gen
Egalitatea de gen a rămas o problemă socială nerezolvată de Guvernul României, transmite o asociaţie care militează pentru drepturi egale.
„Sistemul educaţional ar trebui să reprezinte unul din promotorii asigurării egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi”, se arată în Strategia naţională privind egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi adoptată de Guvernul României în 2022, potrivit Asociaţiei A.R.T. Fusion, care militează pentru drepturi egale.
Ministerul Educaţiei are obligaţia legală de a se asigura că la nivelul curriculumului implementat la clasă sunt introduse activităţi de învăţare referitoare la aspecte precum: egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, respectul reciproc, rezolvarea nonviolentă a conflictelor în relaţiile interpersonale, violenţă de gen şi dreptul la integritate personală, precum şi combaterea stereotipurilor discriminatorii ce au la bază rolurile de gen, adaptate vârstei şi înţelegerii elevilor, a transmis Asociaţia ART Fusion.
În realitate, politicile actuale ale Ministerului Educaţiei în privinţa egalităţii de gen şi a violenţei de gen sunt departe de a fi implementate, susţin activiştii.
Raportul cuprinde o serie de recomandări către autorităţi, precum formarea de specialitate în domeniul egalităţii de gen pentru personalul Ministerului Educaţiei şi al instituţiilor din subordine şi responsabililor cu egalitatea de şanse din şcoli, înfiinţarea unei Direcţii pentru Egalitate de Şanse şi Nediscriminare în structura Ministerului Educaţiei, o colaborarea între Ministerul Educaţiei şi Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES) în proiecte comune.
De asemenea, ONG-iştii recomandă înfiinţarea Grupului de lucru interministerial pentru integrarea noţiunilor de egalitate şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în programele şcolare, derularea unui proiect de cercetare pentru revizuirea programei şcolare dintr-o perspectivă feministă, includerea în programele anti-violenţă în şcoli a unei perspective de gen, incluzive şi intersecţionale, extinderea reţelei naţionale de mediatori şcolari, ca politică destinată reducerii riscului de părăsire timpurie a şcolii în comunităţile rome şi în comunităţile sărace şi marginalizare şi introducerea unor module privind egalitatea de gen şi violenţa de gen în pregătirea psihopedagogică a viitoarelor cadre didactice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro