Opinie Laurenţiu Ispir, primul redactor-şef al BUSINESS MAGAZIN

Autor: Laurentiu Ispir Postat la 14 octombrie 2020 189 afişări

Colegii de la Business Magazin mi-au adresat o călduroasă invitaţie de a scrie o opinie cu ocazia aniversării de 16 ani. Atât de călduroasă, încât mi-au dat deadline în aceeaşi zi. Nu de alta, dar să reintru mai repede în atmosferă şi să îmi aduc aminte cu drag de presiunea trimiterii la tipar.

Colegii de la Business Magazin mi-au adresat o călduroasă invitaţie de a scrie o opinie cu ocazia aniversării de 16 ani. Atât de călduroasă, încât mi-au dat deadline în aceeaşi zi. Nu de alta, dar să reintru mai repede în atmosferă şi să îmi aduc aminte cu drag de presiunea trimiterii la tipar.

• Cum să scriu în câteva ore, pe ce tema?

• Pe o tema gen, de ce nu mai citeşte lumea analize lungi de business, şi cum ai aborda tu acum subiectele dacă ai fi la revistă, faţă de acum 16 ani.

• Păi asta e o tema vastă, cum să scriu în câteva ore?

• Scrie şi tu cu bullet points, că şi aşa lumea nu mai are răbdare să citească.

Pun un smiley, un LoL şi iau o scurtă pauză pentru verificat social media şi 2-3 site-uri de ştiri lejere, să mă relaxez după dialogul solicitant.

După care încep să înfierez nostalgic în cap efectele negative ale tehnologiei în media scrisă. Citim în fugă, normal. Doar titlurile şi primele propoziţii, pentru că telefoanele şi social media ne-au redus capacitatea de concentrare. Acum suntem abonaţi online. Prin urmare revista sau ziarul nu ne mai îmbie de pe birou să luăm 15 minute pauză de la muncă şi să citim în linişte o analiză mai lungă, din pură curiozitate. Information overload, clickbaits care ne dezamăgesc, şi tot aşa, ştiţi deja bine lista de argumente (şi de jargon online, menit să arate o bună cunoaştere a fenomenului).

O preocupare mentală foarte tentantă dar cu siguranţă nu obiectivă. Trec de cealaltă parte a argumentului, ca un jurnalist serios ce-am fost. Multe beneficii a adus totuşi, tehnologia în media. Ştirile ajung repede, către un public mai larg, subiectele sunt mai greu de cenzurat. Jurnaliştii văd rapid reacţii şi comentarii de la cititori, intră în dialog direct cu ei. Iar cititorii se simt implicaţi.

Democratizarea este în floare, nu doar în media. Diverse platforme tech – pentru mâncare, trafic, proiecte profesionale, vacanţe, finanţe, fitness şi lista e lungă – ne permit să avem un impact rapid, semnificativ şi direct asupra produsului şi serviciului pe care îl primim. Asta era imposibil şi de visat acum 16 ani.

Şi atunci, de ce nu s-ar democratiza şi articolele unei reviste de analize de business? Redactorii aleg temele de interes ale perioadei şi le lansează către cititori, care încep să contribuie cu propriile perspective, analize, şi poate informaţii noi, la articol. La final, redactorul verifică informaţiile, datele, leagă ideile, şi îi dă o formă cursivă, fără să intervină decisiv pe conţinut. Şi actualizează analiza pe site pe măsură ce apar contribuţii relevante de la alţi cititori. Numele contributorilor apar lângă articol, ei acumulează în timp stele, ratinguri, de la alţi cititori.

În urmă cu 16 ani visam la o revistă de afaceri pe care să o citească toată lumea, nu doar cei din business. Acum putem visa la o revistă pe care să o scrie toată lumea.

Laurenţiu Ispir este primul redactor şef pe care l-a avut Business MAGAZIN, fiind responsabil de lansarea revistei în toamna anului 2004, după o experienţă de patru ani la Ziarul Financiar. El a aplicat ulterior ceea ce a învăţat în presa de business în activitatea la fondul de investiţii Oresa Ventures, unde a fost partener până anul acesta.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.