Ostahie aruncă un colac de salvare Vivre Deco: Ce putem noi să facem este să venim cu capital, cu produse noi care să fie listate şi cu know-how-ul câştigat în trei decenii de activitate în retailul românesc
Altex, liderul retailului electro-IT din România, aruncă un colac de salvare companiei Vivre Deco, care a intrat în insolvenţă la propria cerere în luna martie, preluând o creanţă în valoare de 4,6 mil. euro de la Banca Transilvania.
♦ Altex preia creanţa bancară de 4,6 mil. euro de la Banca Transilvania. Retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco a intrat în insolvenţă la propria cerere pe 6 martie 2023. La jumătatea anului trecut (cele mai recente date publice) compania avea datorii totale de 24 mil. euro.
Altex, liderul retailului electro-IT din România, aruncă un colac de salvare companiei Vivre Deco, care a intrat în insolvenţă la propria cerere în luna martie, preluând o creanţă în valoare de 4,6 mil. euro de la Banca Transilvania. Ţinta este restructurarea businessului şi repunerea lui pe un trend ascendent.
„Ce ne dorim este ca Vivre să continue să funcţioneze şi să se dezvolte ca un marketplace. Există potenţial pe acest format de marketplace unde există un singur jucător şi astfel, cu siguranţă, există loc şi de un al doilea. Viziunea noastră este ca Vivre să continue să activeze pe domeniul pe care l-a consacrat – mobilă şi decoraţiuni, dar cu posibilitatea de a extinde totodată sortimentul de articole şi în alte categorii. Ce putem noi să facem este să venim cu capital, cu produse noi care să fie listate şi cu know-how-ul câştigat în trei decenii de activitate în retailul românesc“, a spus Dan Ostahie, CEO şi fondator al Altex România pentru ZF.
Antreprenorul a declarat în mai multe rânduri că are în plan să dezvolte în grupul Altex un marketplace, motiv pentru care compania şi-a extins activitatea în ultimii ani către noi categorii de produse, inclusiv mobilier, bricolaj, produse auto, jucării, băuturi şi produse sanitare. Omul de afaceri crede în potenţialul acestui model de business.
În cazul Vivre Deco, Altex mizează pe restructurarea şi relansarea businessului care se confruntă de mai multă vreme cu probleme. Conform datelor actuale, managementul companiei creionează acum un plan de reorganizare a companiei.
Pentru companiile aflate în insolvenţă, există două posibilităţi: depunerea unui plan de restructurare şi relansare a afacerii şi, respectiv, intrarea în faliment, soluţia fiind votată de creditori.
„Putem ajuta la ieşirea din insolvenţă a companiei, având o abordare pro business, în măsura în care actualul management îşi doreşte acest lucru. Acest context în care ne aflăm ar putea însemna o relansare a brandului Vivre pe piaţă. Suntem deschişi şi flexibili dar mai ales suntem interesaţi să identificăm cele mai bune soluţii, coerente cu obiectivele strategice şi financiare ale companiei“, declară Dan Ostahie
La 30 iunie 2022, veniturile Vivre se prăbuşiseră de la 132 mil. lei (în S1 2021) la 73,8 mil. lei.
Retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco a intrat insolvenţă la propria cerere pe 6 martie 2023. La jumătatea anului trecut (cele mai recente date publice) compania avea datorii totale (pe termen scurt şi lung) de 117 mil. lei (24 mil. euro), conform calculelor ZF pe baza datelor publicate într-un raport la BVB. Dat fiind că în noiembrie obligaţiunile companiei la bursă au fost suspendate de la tranzacţionare – pentru a reveni apoi în primăvara acestui an – nu există publice datele financiare pe tot anul trecut.
Preluând o creanţă în valoare totală (cu garanţiile aferente) de 4,6 mil. euro, Altex ar putea să se numere printre principalii creditori ai Vivre şi să aibă un cuvânt greu de spus în ceea ce priveşte viitorul businessului. Potrivit lui Dan Ostahie, Altex este singurul creditor garantat. Antreprenorul nu a dezvăluit suma plătită pentru această creanţă.
Această mutare vine la câeva luni după ce compania Vivre Deco a încercat o procedură premergătoare insolvenţei – de concordat preventiv – şi un plan de reorganizare care nu a primit însă acordul creditorilor. A urmat astfel insolvenţa.
Retailerul Altex, ce are circa 125 de magazine sub brandurile Altex şi Media Galaxy, a raportat vânzări în valoare de 5,9 mld. lei (1,2 mld. euro) în 2021, valoare ce a poziţionat compania pe secunda treaptă a podiumului celor mai mari afaceri antreprenoriale româneşti, după Dedeman şi înainte de Fildas Trading, distribuitorul de medicamente al Ancăi Vlad. Într-un deceniu, businessul Altex a crescut de cinci ori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro