(P) Autobuzele electrice Karsan reprezintă viitorul transportului public ecologic. Seria Karsan e-ATA oferă o serie de beneficii tehnologice şi de performanţă

Postat la 27 ianuarie 2022 48 afişări

(P) Autobuzele electrice Karsan reprezintă viitorul transportului public ecologic. Seria Karsan e-ATA oferă o serie de beneficii tehnologice şi de performanţă

În România, obiectivul strategic al serviciului de transport public este să se transforme într-un sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur pentru a atinge obiectivele europene de protecţie a mediului şi eficienţă energetică. Doar în Bucureşti flota de vehicule în uz are o vechime medie de peste 9 ani pentru autobuze, cu toate investiţiile făcute în acest domeniu. Din păcate, în multe oraşe importante din România, flota de transport public este veche şi depăşită. Mobilitatea urbană la nivel mondial trece printr-o schimbare treptată de paradigmă către servicii de transport public multimodale în conformitate cu obiectivul european de implementare a vehiculelor de transport public ecologice.

Oferind soluţii de transport public potrivite nevoilor epocii moderne, în conformitate cu viziunea sa de a fi cu un pas înainte în viitorul mobilităţii, Karsan continuă să-şi crească cota pe piaţă în Uniunea Europeană cu modelele sale electrice. Karsan oferă soluţii flexibile şi ecologice care să răspundă nevoii tot mai mari de transport public electric de mari dimensiuni în oraşele aglomerate.

Pentru viitorul transportului public ecologic, Karsan a introdus Autonomous e-ATAK, primul autobuz de nivel 4, produs în serie, din Europa şi America la începutul anului 2021. Karsan este singurul brand din Europa care oferă o autonomie electrică completă pentru întreagă gamă de vehicule între 6 şi 18 metri, având milioane de kilometri experienţă de operare. Cu acest know-how şi o gamă vastă de produse, compania este un adevărat partener al operatorilor de transport public, oferind soluţii ecologice care să reducă consumul de energie.

Gama de autobuze electrice Karsan se diferenţiază de cele produse de competitori în mai multe aspecte. Cooperarea puternică este unul dintre ele, primele autobuze electrice produse de Karsan, e-JEST şi e-ATAK, fiind dotate cu baterii BMW i. În timp ce e-ATAK foloseşte baterii testate BMW i, vehiculul e-JEST este dotat atât cu baterii BMW i, cât şi cu un motor electric folosit pentru fabricarea seriei BMW i. Toate

autobuzele Karsan sunt remarcabile prin designul lor modern. e-JEST şi e-ATAK au avantaje tehnologice, de performanţă şi de design, un cluster digital complet standardizat, ecran tactil multimedia de 10,1 inchi, baterii BMW sau volan din piele.

Concepute pentru a susţine liniile principale de transport urban, vehiculele din seria e-JEST se pot manevra cu uşurinţă pe străzile înguste datorită dimensiunilor compacte. Poate fi încărcat în 4 ore cu un încărcător de tip AC home box de 22 kw şi poate parcurge 210 km cu o singură încărcare. Podeaua joasă oferă acces uşor în autobuz, iar călătorii au o vedere panoramică a oraşului pe tot parcursul călătoriei.

e-JEST a fost lider de piaţă în Europa cu o cotă de 43% pe segmentul său în 2020.

Autobuzele e-ATA îmbină tehnologie de top, performanţă şi design modern pentru confortul pasagerilor

Seria e-ATA a fost lansată pe piaţă pentru a satisface necesarul de autobuze verzi pentru reducerea poluării în marile aglomerări urbane. Cu dimensiuni de 10, 12 şi 18 metri lungime, vehiculele din seria e-ATA reprezintă cele mai mari modele de autobuze din gama de produse electrice a companiei Karsan. Pot fi livrate cu 7 tipuri de baterii, de la 150 kWh la 600 kWh, putând asigura o autonomie de până la 450 de kilometri în condiţii reale de conducere. Capacitatea maximă a bateriei poate ajunge până la 300 kWh pentru modelul de 10 metri, 450 kWh pentru modelul de 12 metri şi 600 kWh pentru modelul de 18 metri. Motoarele electrice hub, dispuse în roţile modelului e-ATA, asigură o putere maximă de 250 kW la modelele de 10 şi 12 metri şi un cuplu de 22.000 Nm, ceea ce face ca e-ATA să poată urca fără probleme cele mai abrupte pante. Modelul e-ATA de 12 metri este dotat cu baterii puternice care îi asigură o autonomie de până la 450 km cu o singură încărcare chiar dacă autobuzul este plin cu călători, în condiţii de oprire-pornire pe ruta reală şi în condiţii de vară, cu sistemul de aer condiţionat pornit.

e-ATA este dotat cu o putere de încărcare de 150 kW prin conexiune la cablu şi se poate încărca în funcţie de pachetul de baterii într-un interval cuprins între 1 şi 4 ore. Astfel, este asigurată posibilitatea ca vehiculul să fie utilizat pe parcursul întregii zile, fără a mai fi nevoie ca acesta să fie încărcat. Pe lângă opţiunea de încărcare prin cablu, modelul e-ATA este dotat şi cu opţiunea de încărcare rapidă, fără ca şoferul să coboare din vehicul în staţii.

Caroseria uşoară asigură o infrastructură solidă pentru componentele electrice şi încântă privirile cu design-ul său exterior futurist. Mai mult decât atât, geometria sa asigură pentru pasageri o podea complet joasă în interior, asigurând un spaţiu de mişcare fără obstacole. Capacitatea de transport călători este de 90 pentru e-ATA de 10 metri, peste 100 pentru e-ATA de 12 metri, iar e-ATA de 18 metri peste 150 de pasageri. Bordul şoferului, compatibil VDV, cu care este dotat modelul e-ATA, permite controlul fiecărui detaliu al vehiculului. Şoferii pot controla de pe ecranele aflate în faţa lor consumul de energie, avertizările şi sistemul de aer condiţionat. Deasemenea, sistemul de cameră oglindă contribuie la siguranţa şoferului şi a pasagerilor printr-o serie de sisteme de prevenţie cum ar fi sistemul de avertizare a coliziunii şi avertizarea de respectare a benzii de circulaţie. În plus, modelul e-ATA asigură o siguranţă ridicată pe baza infrastructurii electrice şi electronice în conformitate cu standardul de siguranţă ISO 26262.

Primele autobuze Karsan disponibile pentru cetăţenii români

Vehiculele electrice oferite de Karsan, cu un grad ridicat de confort şi performanţă, cuceresc marile oraşe europene. Continuând să-şi consolideze poziţia pe piaţa europeană, Karsan a livrat în România primul lot de autobuze electrice e-ATA.

Oferind soluţii moderne de transport public, Karsan a livrat deja primele 10 unităţi de autobuze e-ATA cu dimensiunea de 10 metri oraşului Slatina. Compania Karsan a semnat cel mai mare acord de export de autobuze electrice din Turcia pentru livrarea în România, în Braşov şi Timişoara, a 56 de autobuze e-ATA de 18 metri lungime.

Lansat în luna septembrie, e-ATA 12  a fost deja testat de către public în mai multe oraşe din România printre care Timişoara, Jimbolia, Braşov, Slatina, Sibiu, Piatra Neamţ, Focşani şi altele, fiind unul dintre cele mai apreciate vehicule din gama sa pentru performanţă şi comfort.

Peste 50 de ani de experienţă în dezvoltarea vehiculelor mari

Compania Karsan şi-a început aventura în industria auto în 1966. În primii 15 ani, a produs piese auto pentru producătorii de echipamente şi din 1981 a început să producă microbuzul J9 pentru Automobile Peugeot.

Ulterior, a fabricat primul monovolum în colaborare cu Peugeot. În 2006, Karsan a fabricat J9 Premier, un produs dezvoltat în totalitate de companie. În anul următor, a stabilit colaborări strategice cu Hyundai, Renault şi Citroen. În conformitate cu viziunea companiei, „Limitless Transportation Solutions”, Karsan a dezvoltat proiectul V1 ca răspuns la solicitarea Taxi of Tomorrow din New York.

În 2011, Karsan a fabricat primul autobuz pentru municipalitatea Romei. În 2013, şi-a dezvoltat portofoliul de produse cu seriile Jest, Atak şi Star. Primul vehicul electric, e-JEST, produs de Karsan şi dotat cu baterii BMW i, a fost lansat la München în 2018, în cooperare cu BMW. La doar un an de la lansarea e-JEST, Karsan a lansat e-ATAK în 2019 cu promisiunea unui viitor durabil.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
serie,
autobuze

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.