(P) Digital pentru începători: cum să îţi creşti vizibilitatea online, dacă nu ai investit anterior în strategii digitale
Primii ani ai unui business sunt cei mai provocatori şi sensibili dintre toţi cei care vor urma. Este perioada în care îţi defineşti identitatea şi încerci să capeţi credibilitate şi vizibilitate pe piaţă. Fără o prezenţă online în anul 2023, durează mult mai mult timp să ajungi la publicul tău ţintă, deoarece trebuie să apelezi la strategii ce au nevoie de un timp mai mare de implementare şi, implicit, de un buget mai mare.
Dacă vii cu diferenţiatori pe o piaţă deja saturată de businessuri, şansele ca afacerea ta să prospere sunt mult mai mari, iar o metodă eficientă este WOM marketing, adică word-to-mouth, atunci când oamenii încep să vorbească cu prietenii şi cunoscuţii lor despre serviciile sau produsele tale. Însă, nu este suficient. Pe lângă prezenţa pe reţelele de socializare, ai nevoie de servicii optimizare SEO Romania sau de campanii pay-per-click, pentru a deveni vizibil mult mai uşor, la nivel local. Iată prin ce metode îţi poţi creşte vizibilitatea online şi cu succes:
Construieşte-ţi un website
În calitate de consumator, ce părere ai despre afacerile care nu deţin un website propriu? Probabil că nu le vei acorda mult credit şi le vei băga inconştient în categoria amatorilor, nivelul “începători”. Şi, implicit, nu vei avea prea multă încredere să cumperi serviciile sau produsele lor. La fel se întâmplă şi dacă tu eşti acel business care nu deţine un website. De aceea, pentru a-ţi creşte credibilitatea, este indicat să-ţi faci un website atractiv şi user-friendly, compatibil şi cu dispozitivele mobile. Acolo îţi vei trece toate serviciile sau produsele tale, prezentarea companiei, metodele de contact şi tot ce consideri important.
Fă-ţi un profil de Google Business
Un profil de Google Business este gratuit şi te ajută să devii mai vizibil în rezultatele de căutare sau pe Google Maps, atunci când un utilizator caută un serviciu anume pe internet. Astfel, crearea unui profil al companiei tale te va ajuta şi atunci când implementezi campanii SEO şi, totodată, va oferi potenţialilor tăi clienţi informaţii utile despre companie ta, chiar şi fără să intre pe site-ul tău, de exemplu: adresa ta, programul de funcţionare, un număr de telefon, fotografii cu locaţia şi recenziile clienţilor tăi.
Implementează campanii SEO şi pay-per-click
Cele două tipuri de campanii implementate în paralel îţi aduc rezultate foarte bune în ceea ce priveşte vizibilitatea ta online. Printr-o strategie SEO îţi vei optimiza site-ul şi vei ajunge mai rapid în prima pagină a rezultatelor de căutare Google, în timp ce printr-o implementare Google Analitycs 4 (GA4)vei putea analiza comportamentul utilizatorilor în raport cu platforma ta.
Încurajează recenziile clienţilor
Poate că nu ai crede, însă recenziile oferite de către clienţii tăi sunt foarte importante şi au puterea de a atrage alţi potenţiali clienţi, cât timp acestea sunt pozitive. Conform statisticilor, 54,7% dintre utilizatori citesc mai mult de patru recenzii înainte de a cumpăra un produs. Din acest motiv, este esenţial să încurajezi clienţii să îţi ofere o recenzie pe Google Reviews, pe Facebook sau pe website-ul tău. O cale prin care poţi face acest lucru este să le oferi o recompensă, cum ar fi o reducere la următoarea achiziţie.
Profită de avantajele influencer marketing
Influencer marketing este o formă de promovare extrem de eficientă, iar statisticile o confirmă: 50% dintre millennials au încredere în recomandările de produse ale influencerilor. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să plăteşti sume colosale de la început, pentru ca un macro influencer să-ţi promoveze produsul. Chiar şi prin micro influenceri poţi obţine rezultate bune, iar costurile vor fi mai scăzute. Însă, important este să-i alegi pe cei care rezonează cu produsele sau serviciile tale, deoarece vor avea mai multă credibilitate astfel.
Promovează-ţi conţinutul pe mai multe platforme
Dacă ai conturi pe mai multe platforme de social media, atunci trebuie să profiţi de acest avantaj şi să îţi promovezi conţinutul prin toate canalele disponibile. Spre exemplu, dacă organizezi un concurs strict pe Instagram, îl poţi promova pe Facebook, invitând oamenii să participe la el. Astfel, îţi poţi aduce publicul de pe Facebook şi pe Instagram. Iar comunităţile tale vor creşte treptat, fără prea multe eforturi.
Acestea sunt doar câteva moduri prin care îţi poţi creşte vizibilitatea fără costuri prea mari şi cu rezultate bune. Nu uita de reclamele plătite în social media, de importanţa engagementului şi străduieşte-te permanent să oferi cele mai bune servicii sau produse, pentru a-ţi atinge obiectivele mult mai rapid.
Sursa foto: Freepik
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro