(P) iFactor: partenerul băncilor şi soluţia de încredere pentru afacerea ta

Postat la 30 mai 2022 70 afişări

(P) iFactor: partenerul băncilor şi soluţia de încredere pentru afacerea ta

Să fii antreprenor în România este, de cele mai multe ori, un demers plin de provocări. Acestea merg de la a naviga cu succes prin hăţişul legislativ în continuă schimbare, până la a face faţă unui sistem relativ birocratic, în special în relaţia cu autorităţile, dar nu numai.

Dacă la început de drum, de obicei poţi transforma o idee de afaceri într-un IMM cu perspective bune de dezvoltare prin aport de capital sau fonduri proprii, suplimentate ulterior cu fonduri nerambursabile sau împrumuturi bancare pe termen lung, în etapele ulterioare, nevoia de finanţare a operaţiunilor curente va intra pe agenda ta uzuală.  

Astfel, în încercarea de a identifica soluţiile potrivite şi avantajoase de finanţare a activităţilor operaţionale ale afacerii tale, în calitate de administrator te vei îndreapta, probabil, mai întâi către bănci, în speranţa că vei găsi în dialogul cu reprezentanţii acestora opţiunile de creditare adecvate. 

Dezvoltarea afacerii şi provocările privind managementul lichidităţii

Cu siguranţă nicio afacere, indiferent de cât de promiţător este potenţialul său comercial, nu este în totalitate ferită de provocările finanţării capitalului de lucru. De altfel, acestea sunt fireşti în contextul etapelor de dezvoltare.

Dacă eşti un administrator diligent, atunci vei avea în permanenţă grija onorării la timp a obligaţiilor curente către angajaţi, stat şi furnizori. Fiecare început de lună – când se plătesc salariile – şi fiecare termen de 25 ale lunii – când sunt datorate majoritatea taxelor şi impozitelor – vor veni în mod constant cu nevoi de lichiditate.

În lipsa fondurilor minime necesare, continuarea activităţii ar fi pusă în pericol şi ar  exista riscul unor pierderi (amenzi, penalităţi sau dobânzi de întârziere, precum şi riscuri de litigii).

Metode de îmbunătăţire a cash-flow-ului

În general, poţi negocia termenele de plată şi de încasare cu partenerii tăi de afaceri în condiţii cât mai favorabile, însă, în practică, rezultatele acestor negocieri sunt uneori limitate de condiţii obiective.

Astfel, dacă majoritatea furnizorilor tăi de materii prime, mărfuri sau servicii sunt mai degrabă firme mici şi mijlocii, care pot acorda credite comerciale medii de 30 de zile, câteodată majoritatea clienţilor tăi ar putea fi alcătuită din companii mari, care onorează plăţile în decurs de 60-90 de zile, ceea ce va veni cu o presiune suplimentară asupra cash-flow-ului net disponibil.

În primă instanţă, vei putea probabil acoperi nevoile curente de cash-flow prin obţinerea unor linii de credit, apelând la metodele tradiţionale de finanţare. Totuşi, pe măsură ce vei dobândi experienţă şi vei intra în etapele ulterioare de dezvoltare a afacerii tale, este firesc să începi să îţi doreşti să utilizezi soluţii mai moderne, cum ar fi, spre exemplu, factoringul.

Dacă nu eşti încă familiarizat cu acest instrument, trebuie să ştii că factoringul presupune încheierea unui contract de creditare între o entitate specializată în finanţarea facturilor emise cu termen de plată (de ex. o bancă) şi furnizorul de bunuri şi servicii cu plata la termen interesat să-şi asigure capitalul de lucru (de ex. firma pe care o administrezi).

Apelând la această operaţiune, facturile pe care le-ai întocmit către clienţi pentru bunurile şi serviciile vândute pot fi convertite imediat în fonduri disponibile pentru afacerea ta.

Finanţarea tradiţională şi limitările ei

Având în vedere aceste aspecte, ai putea lua în considerare să te îndrepţi către bănci, în speranţa că vei putea să închei un contract de factoring, care să te ajute să acoperi nevoile de lichiditate curente ale afacerii tale.

Totuşi, este bine să ştii că operaţiunile de factoring bancar care pot fi accesate direct în relaţia individuală cu băncile prezintă unele dezavantaje:

- instrumentul de finanţare este destul de greu accesibil în lipsa garanţiilor solicitate de bănci în vederea aprobării;

- procesul finanţării tradiţionale este adesea birocratic şi cronofag, consumând resurse şi irosind potenţiale oportunităţi (cum ar fi discounturile oferite de furnizori);

- finanţarea nu oferă transparenţa căutată (evaluarea comparativă a ofertelor mai multor bănci poate fi dificilă).

Soluţia potenţială: finanţarea alternativă

Dacă te regăseşti în scenariul în care te confrunţi în fiecare lună cu provocări tipice de lichiditate ale afacerii tale sau dacă administrezi un IMM, cu siguranţă dilemele menţionate nu îţi sunt necunoscute. Din fericire, piaţa din România oferă în prezent soluţii agile de finanţare alternativă, adaptate acestor nevoi.

Zilele oricărui antreprenor ar putea fi mai puţin încărcate de alergătură şi griji, dacă ar şti că are opţiunea de a apela, din confortul propriului birou, la metode inovative de finanţare, cum este cea de IMM factoring oferită prin platforma iFactor, în locul obositorului periplu prin numeroase agenţii bancare.

De ce să accesezi o finanţare prin iFactor în locul metodelor tradiţionale? 

Prin comparaţie cu metodele tradiţionale, finanţarea afacerii prin metoda factoring-ului, apelând la platforma iFactor oferă în plus:

●        Transparenţă

– poţi vedea în timp real toate ofertele primite de la diverse bănci, IFN-uri sau investitori privaţi, prin licitarea facturilor alese în vederea finanţării de către toţi investitorii interesaţi;

●        Rapiditate

– ai nevoie, în medie, de doar 15 minute pentru încărcarea documentelor necesare;

– astfel, cele mai multe IMM-uri au obţinut finanţare în 48 de ore de la aprobarea profilului;

●        Flexibilitate

– tu alegi ce facturi doreşti să finanţezi, gestionând astfel mai bine riscurile finanţării şi optimizând costurile aferente;

●        Costuri de finanţare competitive şi transparente

– procesul de licitare a facturilor de către mai mulţi investitori interesaţi îţi oferă oportunitatea de a alege cel mai bun raport cost/beneficiu;

– în acelaşi timp, automatizarea proceselor asigură o analiză rapidă, sigură şi obiectivă, minimizând costurile implicate de managementul riscurilor financiare.

Metodele inovative de management financiar permit prioritizarea obiectivelor afacerii

Prin abordarea modernă a proceselor de finanţare, iFactor speră să poată veni în sprijinul tău, astfel încât să te poţi concentra pe obiectivele de creştere ale afacerii tale şi să aloci mai puţin timp şi mai puţine fonduri aspectelor practice de management al lichidităţii.

Deşi băncile ocupă un rol important pe piaţa factoringului, procesul de accesare a acestui instrument de finanţare prin intermediul platformei iFactor este mult mai rapid. Ea aduce laolaltă mai mulţi parteneri iFactor cu rol de potenţial finanţator, fie că sunt bănci, IFN-uri sau investitori privaţi, economisindu-ţi astfel timp preţios.

Apelând la factoring prin intermediul platformei iFactor, facturile tale curente devin resurse preţioase de finanţare constantă a afacerii, putând fi transformate uşor şi cu costuri accesibile în capitalul de lucru atât de necesar dezvoltării firmei. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.