(P) KYC şi CUSTOMER ONBOARDING: CLIENTUL MERITĂ O EXPERIENŢĂ...TOP
O strategie de onboarding câştigătoare este crucială în relaţiile comerciale ale celor care lucrează în domeniul serviciilor financiare cu clienţi confirmaţi şi potenţiali. În acest scenariu, identitatea digitală joacă un rol cheie. Care sunt beneficiile pentru consumatori? Care sunt avantajele instituţiilor de credit?
Satisfacerea chiar şi a celui mai pretenţios consumator, este, în prezent, un imperativ pentru instituţiile de credit româneşti care doresc să fie mai competitive pe piaţă. Şi, având în vedere evoluţia obiceiurilor de consum din ultimii doi ani, prioritatea trebuie să fie aceea de a le oferi o relaţie de afaceri simplă, rapidă şi mai ales disponibilă unde şi când o doresc. În majoritatea cazurilor, acest lucru înseamnă să fie disponibilă de acasă sau de la birou şi în afara programului normal de lucru şi desigur, fără a compromite siguranţa şi respectarea legislaţiei naţionale şi europene.
Primul pas necesar
În contextul acestui scenariu, este în primul rând necesar să se adopte rapid o strategie de onboarding care să favorizeze îmbunătăţirea experienţei utilizatorului: complexitatea şi caracterul lent al procedurilor de înregistrare şi contractualizare se numără, în fapt, printre cauzele principale ale abandonului potenţialilor clienţi.
Prin urmare, este esenţial să răspundem imediat aşteptărilor lor evoluate, propunând oportunităţi de achiziţie de la distanţă care se pot concretiza în câteva clicuri.
Este o provocare imposibilă?
Absolut deloc, datorită celor mai recente tehnologii şi soluţii digitale.
Onboarding digital şi verificarea identităţii
Pe piaţă există deja soluţii care permit „îmbarcarea” noilor clienţi într-un mod aproape complet automatizat şi în totalitate de la distanţă. În practică, acestea însoţesc potenţialul client în călătoria sa, de exemplu, către deschiderea unui cont curent sau accesarea unui împrumut, eliberarând o semnătură digitală one-shot pentru a fi folosită la semnarea contractului. Aceste soluţii oferă însă certitudine în ceea ce priveşte identitatea utilizatorului? Verificarea identităţii este un pas inevitabil şi foarte delicat pentru bancă sau operatorul financiar, care este responsabil nu doar în scopul emiterii semnăturii digitale, ci şi înainte, cu implementarea procedurilor KYC pentru achiziţia datelor reale şi informaţiilor cu privire la clienţi şi, în acest fel, cu respectarea directivelor europene privind combaterea spălării banilor (CSB)
Revoluţia identităţii digitale
InfoCert - Tinexta Group s-a gândit cum să elibereze băncile de această povară şi de riscurile aferente.
Primul Furnizor de servicii de încredere calificat din Europa a integrat, în fapt, tehnologia proprie ID Gateway în platforma sa TOP - Trusted Onboarding Platform, soluţia aleasă de principalii operatori din sectorul financiar şi bancar din Europa.
Datorită acestei noutăţi, TOP - care prevedea deja câteva metode eficiente pentru verificarea instantanee a identităţii clientului - permite acum o simplificare majoră a procedurilor de identificare: în scopul autentificării, în fapt, foloseşte scheme europene de identitate digitală existente şi, prin urmare, deja verificate.
O mare oportunitate, având în vedere dezvoltarea Identităţii Digitale
Mai mult decât atât, TOP este pregătită pentru viitor, gata să se integreze, de exemplu, cu portofelul de identitate digitală, schema unică de identitate digitală pentru cetăţenii europeni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro