Pachete de Crăciun cu vodcă şi caviar. Cât sunt dispuse companiile să cheltuiască pentru cadourile angajaţilor
Pe lângă încheierea bilanţurilor şi stabilirea bugetelor pentru anul următor, o altă preocupare în rândul companiilor la sfârşit de an o reprezintă achiziţionarea cadourilor pentru partenerii de business şi angajaţi. Care sunt tendinţele pieţei şi ce bugete alocă firmele cumpărării pachetelor B2B?
„Un cadou B2B începe de la 50 de lei şi poate ajunge până la 6.500 de lei, dacă bugetul o permite”, spune Cristian Preotu, proprietar al grupului Le Manoir, business din portofoliul căruia fac parte, pe acest segment, aproximativ 1.000 de clienţi. Cu toate acestea, bugetul mediu pentru un pachet se situează undeva în jur de 50 de euro şi este relativ constant, însă poate scădea chiar şi până la zero în anii de criză.
Tototdată, el subliniază că, în timp ce în anii 2000 unele companii ofereau chiar şi vacanţe, bijuterii şi ceasuri de lux, în prezent unele industrii se confruntă cu limitări de bugete, impuse de departamentele de Compliance. „Pe noi, aceste decizii nu ne-au afectat, din contră, ne-au ajutat să ne creştem numărul de clienţi, pentru că avem o ofertă de pachete sub 50 de euro. ”
În primii ani de activitate a companiei, antreprenorul îşi aminteşte că tendinţa era să se pună accentual pe cantitate, pentru a sugera abundenţa, chiar dacă produsele erau slabe din punct de vedere calitativ. „Acest lucru era vizibil mai ales la companiile care cumpărau cadouri pentru angajaţii lor, deoarece aici bugetele sunt uşor mai joase decât cele pentru parteneri sau clienţi. Acesta rămâne, de fapt, un trend cu care ne confruntăm în continuare, însă la care mă bucur să văd că oamenii renunţă treptat. Chiar atragem atenţia clienţilor că există o varietate largă de pachete strălucitoare, cu multe produse colorate, ispititoare, dar extrem de procesate, slabe nutriţional şi nesănătoase, care nu se pretează unui cadou. Noi nu am făcut niciodată compromisul acesta, de aceea afacerea noastră a crescut organic, de-a lungul anilor, odată cu piaţa.” Între timp, tendinţele s-au schimbat: „Clienţii noştri au început să aleagă daruri care includ 2-3 produse bune, realizate de artizani sau de producători francezi de prestigiu.”
Anual, volumul comenzilor primite de grupul Le Manoir pentru pachete corporate creşte constant cu 10-15%. Cele mai multe cereri vin din industria de banking, industria petrolieră şi din partea firmelor de avocatură. „Colaborăm la fel de bine cu clienţii finali, dar şi cu agenţiile de PR sau organizatori de evenimente, atunci când situaţia cere un intermediar.” Dacă pachetele pentru angajaţi încep de la 50 de lei şi ajung, în general, la 400 de lei, cu o medie de 150-200 lei, cele pentru parteneri, pot ajunge şi până la 6.500 de lei, media fiind însă de 200-250 de lei, spune Preotu.
În ceea ce priveşte tendinţele, Preotu spune că oamenii optează acum pentru combinaţii gastronomice complexe, inedite: „Dacă acum zece ani un pachet de lux includea automat vin şi ciocolată, acum avem clienţi care vor să asocieze, de exemplu, vodca cu caviarul.”
Activitatea companiei include livrarea pachetelor pentru parteneri nu doar pe plan local, ci şi în afara graniţelor: „în acest context, ne ocupăm integral şi de partea logistică”, încheie Preotu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro