Paguba totală pe care în final toţi şoferii au plătit-o în contul falimentelor City Insurance şi Euroins a ajuns la 520 mil. euro, iar spre final de octombrie 2025 ar putea fi plătite circa 80% din cererile păgubiţilor. Dar cum rămâne cu datoriile potenţiale de circa 1,2 mld. euro identificate de CITR?
Cele mai mari falimente din istoria pieţei asigurărilor, City Insurance şi Euroins, produc în continuare pagube în buzunarele şoferilor. Deşi ASF a transmis recent că până la finalul lunii octombrie 2025 FGA ar putea ajunge să plătească circa 80%-85% din totalul cererilor de plată în contul falimentelor celor două companii, nu este clar cum rămâne cu datoriile potenţiale de circa 1,2 mld. euro identificate de CITR şi cum rămâne cu expunerea totală calculată de CITR, lichidatorul judiciar al celor două companii, de circa 10 mld. lei cumulat, însemnând 5 mld. euro.
♦ În septembrie 2024, reprezentanţi ai CITR, lichidatorul judiciar atât al companiei City Insurance, cât şi al Euroins, spuneau că expunerea totală a Euroins se ridica la circa 4 mld. lei, în timp ce expunerea City Insurance ajungea la circa 5,6 mld. lei ♦ Cumulat, datoriile certe pentru cele două falimente ar fi de aproximativ 717 mil. euro, în timp ce datoriile potenţiale, la nivel cumulat, ar fi de circa 1,2 mld. euro.
Cele mai mari falimente din istoria pieţei asigurărilor, City Insurance şi Euroins, produc în continuare pagube în buzunarele şoferilor. Deşi ASF a transmis recent că până la finalul lunii octombrie 2025 FGA ar putea ajunge să plătească circa 80%-85% din totalul cererilor de plată în contul falimentelor celor două companii, nu este clar cum rămâne cu datoriile potenţiale de circa 1,2 mld. euro identificate de CITR şi cum rămâne cu expunerea totală calculată de CITR, lichidatorul judiciar al celor două companii, de circa 10 mld. lei cumulat, însemnând 5 mld. euro.
Conform informaţiilor vehiculate în spaţiul public, plăţile totale în contul păgubiţilor City Insurance şi Euroins ar fi ajuns la 520 mil. euro. Dacă la finalul lunii octombrie 2025, după cum spune ASF, circa 80%-85% din cererile de plată în contul falimentelor ar ajunge să fie plătite, înaseamnă că suma totală plătită în prezent ar fi la 50%-60%.
Totuşi, păgubiţii celor doi asigurători mai au timp să depună cereri de plată până în luna mai, conform informaţiilor apărute în spaţiul public, iar atunci situaţia finală ar putea fi puţin diferită.
Conform datelor analizate de CITR, expunerea totală a Euroins se ridica la circa 4 mld. lei, în timp ce expunerea City Insurance ajungea la circa 5,6 mld. lei. Cumulat, datoriile certe pentru cele două falimente ar fi de aproximativ 717 mil. euro, în timp ce datoriile potenţiale, la nivel cumulat, ar fi de circa 1,2 mld. euro.
City Insurance şi Euroins România, au reprezentat pentru piaţa locală de asigurări găurile unde banii şoferilor dispăreau, în timp ce aceste companii îşi creşteau expunerea şi cotele de piaţă. Supraveghetorul pieţei asigurărilor în anii în care aceste companii şi-au desfăşurat activitatea nu s-a autosesizat şi a permis o dominanţă puternică pe segmentul RCA, fapt care a dus la un dezechilibru atât în ceea ce priveşte nivelul primelor plătite de şoferi, cât şi pierderi pe segmentul RCA a asigurătorilor care activau pe această piaţă din cauza preţurilor ţinute la un nivel nesustenabil de mici.
City Insurance a fost cel mai mare asigurător din piaţă care s-a prăbuşit cu activitate exclusiv pe zona de RCA. În luna septembrie 2021, ASF a retras autorizaţia de funcţionare a companiei, a constatat starea de insolvenţă şi a demarat promovarea procedurii de faliment. Ulterior, preţurile au explodat, triplându-se într-o perioadă foarte scurtă de timp. În ciuda acestor evoluţii, la momentul respectiv, plafonarea tarifelor RCA a fost pusă pe masă, dar nu s-a mers până la capat.
După un an 2022 în care piaţa a încercat să se regleze, şocul a fost totuşi unul foarte mare, iar pe parcursul anului preţul poliţelor RCA a tot crescut. În acea de-a treia lună a anului 2023, compania Euroins România a urmat exemplul City Insurance, în ciuda unor incercări eşuate de a-şi diversifica puţin portofoliul de la un business orientat aproape asemănător cu cel al City Insurance, doar pe zona RCA. Astfel, în martie 2023, ASF a retras autorizaţia de funcţionare a companiei, a constatat insolvenţa şi a demarat promovarea procedurii de faliment.
Conform celor mai recente date transmise de FGA, la finalul lunii martie 2024, FGA a instrumentat un număr de 193.067 cereri de plată, pentru creditorii de asigurări ai societăţii City Insurance şI Euroins, din care 162.143 de cereri de plată au venit din partea creditorilor City Insurance, având o valaore aprobată de plată de 1,6 mld. lei, în timp ce 30.924 cereri de plată au provenit de la creditorii Euroins, care au o valoare aprobată de plată de 255,2 mil. lei, totalul fiind de 1,86 mld. lei. Fără aceste cereri de plată, FGA mai avea de analizat 102.167 de cereri provenite de la creditorii City Insurance şi peste 201.000 cereri de plată provenite de la creditorii Euroins.
Euroins a pierdut definitiv la Curtea de Apel Bucureşti atacul asupra deciziei ASF de deschidere a procedurii de faliment
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a transmis că apelul companiei Euroins România la Curtea de Apel Bucureşti a fost respins, decizia intanţei fiind definitivă. Astfel, hotărârea Consiliul ASF din data de 17 martie 2023 de a retrage autorizaţia de funcţionare a societăţii Euroins România, în urma indiciilor stării de insolvenţă şi demararea promovării unei cereri pentru deschiderea procedurii de faliment a companiei a rămas în picioare, conform informaţiilor transmise de reprezentanţii ASF.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22692149&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro