Pandemia a trimis piaţa produselor cosmetice din România la sub 4 mld. lei, minus 13%. Segmentul premium a scăzut cel mai mult, aproape 30%
Piaţa de produse cosmetice a scăzut cu 13% în pandemie, vânzările nete coborând sub pragul de 4 mld. lei.
Piaţa de produse cosmetice a scăzut cu 13% în pandemie, vânzările nete coborând sub pragul de 4 mld. lei. Astfel, acest eveniment mondial a întrerupt o perioadă bună pentru vânzările de parfumuri, produse de machiaj sau îngrijire care oricum sunt mai mici - analizate per capita - decât în alte ţări, semn că loc de dezvoltare există încă.
„Dintre ţările din zona extinsă a Balcanilor, cele mai mici scăderi au fost înregistrate de România şi Serbia. Spre comparaţie, Croaţia a fost mult mai lovită“, spunea recent Vanya Panayotova, country general manager al L’Oreal România şi alte nouă ţări din zonă.
Toate segmentele principale ale pieţei au scăzut, ritmul variind de la 5,8% la 29,9%, conform datelor ZF pe baza jucătorilor din piaţă. Cele mai puternice declinuri au fost înregistrate de segmentele premium şi produse profesionale. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că în 2020, timp de mai multe luni, magazinele specializate de cosmetice şi saloanele de înfrumuseţare au funcţionat cu restricţii, după ce în lockdown au fost închise temporar.
„Anul 2020 a fost incomparabil mai greu decât 2009 (primul an din criza financiară precedentă - n.red.). Odată instalată starea de urgenţă, toate regulile jocului s-au schimbat, iar perioada ce a urmat a fost o probă de rezilienţă şi agilitate“, spune Andreea Moldovan, general manager Avon SEE.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro