Parlamentul European aduce acuzaţii GRAVE: Comisia Europeană ştia de 10 ani că emisiile maşinilor diesel depăşeau normele
Comisia Europeană şi statele membre au ştiut de peste 10 ani despre faptul că emisiile de oxid de azot ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii de trafic faţă de testele de laborator, dar nu au făcut nimic pentru a proteja sănătatea publică, au stabilit deputaţii europeni.
Cumpărătorii afectaţi de acest scandal, recomandă deputaţii, ar trebui să primească compensaţii financiare din partea constructorilor de automobile implicaţi.
După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a cerut pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată în comunicatul Parlamentului European.
Comisia Europeană şi autorităţile europene trebuie să îmbunătăţească rapid sistemul de testare şi verificare pentru maşinile noi pe drumurile europene, spun deputaţii în recomandările votate marţi.
Într-un vot separat, deputaţii au modificat şi regulile UE privind ”aprobarea modelului” care să facă testele de mediu şi de siguranţă mai independente, cu o supraveghere mai strictă a maşinilor aflate în circulaţie.
Recomandările nelegislative pentru Comisie şi Consiliu se bazează pe raportul final al comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Deputaţii au recomandat ca toate activităţile privind redactarea legislaţiei în domeniul calităţii aerului şi emisiilor să se afle în portofoliul unui singur comisar şi unei singure direcţii generale, pentru a îmbunătăţi supravegherea.
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro