Paşi înainte spre modernizarea sistemului superior de învăţământ: FJSC din Universitatea din Bucureşti finalizează primul proiect de rebranding instituţional modern şi îşi relansează imaginea
“Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării” (FJSC) din cadrul Universităţii din Bucureşti finalizează un amplu proiect de rebranding şi îşi lansează o nouă imagine vizuală, în colaborare cu grupul de comunicare WOPA. Aceasta este o premieră la nivel de rebranding instituţional modern: FJSC este prima instituţie de învăţământ superior public din România care îşi relansează imaginea, în linie cu aşteptările şi comportamentului noilor generaţii de studenţi şi profesori.
Astfel, FJSC va utiliza începând de joi, 16 martie 2023 un nou logo, ce beneficiază de un design contemporan şi care ilustrează aspectele definitorii pentru prestigioasa instituţie de invăţământ: creativitate, claritate şi transparenţa comunicării. Spectrul de culori utilizate în declinarea acestuia, cât şi a elementelor de comunicare fizice şi digitale, este unul contemporan, inspirat din platformele digitale, pentru a încuraja apropierea studenţilor de instituţia de invăţământ.
De asemenea, noul website al FJSC este gândit ca o platformă de interactivitate cu utilizatorii, după modele actuale ale celor mai importante instituţii de invăţământ internaţionale. Cu un target dual - atât studenţii existenţi care au nevoie constant de informaţii academice actualizate pe parcursul studiilor, cât şi viitorii studenţi la licenţă sau master, liceeni sau absolvenţi ai altor instituţii de învăţământ – website-ul şi întreaga experienţă online cu platformele FJSC pot influenţa decizii de carieră pentru viitor. Abordarea noului site a fost regândită pornind de la structură, pentru a facilita navigabilitatea şi experienţa utilizatorilor, iar scopul a fost de a implementa o cantitate considerabilă de informaţii care să poată fi accesată extrem de uşor. Acesta se regăseşte la adresa: www.fjsc.unibuc.ro.
“Peste 55% dintre absolvenţii noştri profesează în domeniul studiat în facultate: Publicitate, Comunicare şi Relaţii Publice, Jurnalism. Absolvenţii FJSC sunt jurnaliştii viitorului sau viitorii strategi în comunicare şi influenceri ai business-ul din România – deciziile şi activitatea lor au o influenţă majoră atât în cadrul marilor multinaţionale cât şi în cadrul companiilor antreprenoriale locale. Suntem mândri să fim promotori în ceea ce considerăm a fi primul proiect major de rebranding în sistemul instituţional românesc de educaţie. Pentru un învăţământ modern în jurnalism şi comunicare, noua identitate digitală exprimă adecvarea facultăţii la provocările tehnologice şi la impactul revoluţiei digitale,” declară profesorul Antonio Momoc, decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.
“Noul website şi noua identitate vizuală reprezintă un proiect complex, în care partenerii grupului de comunicare Wopa, strategi şi creativi, au venit cu soluţii care răspund nevoilor de comunicare ale FJSC. Felicit agenţia pentru deschiderea cu care am colaborat, pentru propunerile creative şi modul exemplar în care au implementat pro bono propunerile tehnice venite din partea beneficiarului, precum şi aşteptările colectate de în ultimii ani la profesorii de comunicare din facultatea noastră”, subliniază Dan Podaru, prodecan FJSC.
Noua identitate vizuală FJSC va fi lansată joi, 16 martie, iar în cadrul evenimentului de lansare vor lua cuvântul prof. univ. dr. Laura Comănescu, prorector al Universităţii, decanul FJSC - Antonio Momoc, prodecanul FJSC - Dan Podaru, Ionuţ Datcu – CEO Wopa Communication, Andreea Bozoi - Managing Director, Fortuners, jurnaliştii Cosmin Stan (ProTV), Lavinia Petrea (ProTV), Paula Herlo (ProTV), Lucian Mandruţă (DigiFM), Ligia Munteanu (Digi24), Tudor Muşat (B1 TV).
Domeniul comunicării a înregistrat o creştere importantă în ultimii ani, în contextul accelerării investiţiilor străine şi a necesităţii de specialişti pregătiţi pe acest segment. Doar în anul 2022, pe segmentul local de advertising, investiţiile au depăşit valoarea de 600 de milioane de euro, potrivit datelor industriei.
Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti este prima facultate de jurnalism înfiinţată după 1989, prin Hotărârea de Guvern nr. 55 din 19.01.1990 şi formează încă de la înfiinţare studenţi în trei specializări la nivel licenţă: Jurnalism, Publicitate, Comunicare şi Relaţii Publice. Printre absolvenţii FJSC se numără Petrişor Obae (paginademedia.ro), Alex Nedea (recorder.ro), Corina Caragea (ProTV), Tudor Muşat (B1TV) sau Luca Niculescu, fost jurnalist, fost ambasador, secretar de stat special pentru aderarea la OCDE.
Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti este acreditată de ARACIS (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în învăţământul Superior) şi membră a Asociaţiei Europene de Formare în Jurnalism (EJTA) şi a Institutului European pentru Educaţie în Comunicaţii Comerciale. Profesionalizarea presei, responsabilitatea faţă de interesul public, etica profesională în comunicarea publică, educaţia media, alfabetizarea digitală, combaterea dezinformării reprezintă valorile prin care aceasta încurajează o cultură politică a participării democratice. Misiunea FJSC este una strategică de formare a unor jurnalişti şi comunicatori responsabili cu obiectivul major al informării corecte a opiniei publice, al promovării valorilor libertăţii şi democraţiei contemporane. Facultatea are misiunea de a răspunde nevoilor de formare profesională, de a forma specialişti, dar şi cetăţeni responsabili.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro