Pepsi testează piaţa printr-o serie de scumpiri: Compania a mărit preţurile produselor pentru a compensa creşterile costurilor
PepsiCo inc. a crescut preţurile gustărilor şi băuturilor sale cu o medie de 17% de la an la an. Producătorii de bunuri de larg consum urmăresc să vadă dacă pot face acelaşi lucru fără ca oamenii să cumpere mai puţine produse, scrie Dinara Land.
PepsiCo, compania din spatele unor mărci precum chipsurile Doritos, fulgii de ovăz Quaker Oats sau Mountain Dew, a declarat că preţurile mai mari vor ajuta la compensarea creşterii costurilor.
Miercuri, compania a declarat veniturile pentru trimestrul încheiat pe 3 septembrie, care exclud efectele valutare, achiziţiile şi cesionările, au crescut cu 16% de la an la an. Toate câştigurile au provenit din creşterea medie a preţului de 17%. În trimestrul încheiat în iunie, preţurile PepsiCo au crescut în medie cu 12% de la an la an.
Cheltuielile consumatorilor s-au menţinut relativ bine până acum, în ciuda inflaţiei, dar experţii spun că „ne apropiem de un punct critic”.
De asemenea, preţurile mai mari nu au fost un semn sigur că firmele îşi pot creşte marjele de profit. PepsiCo a declarat că preţurile materiilor prime şi transporturilor vor creşte pentru restul anului.
Compania de băuturi Purchase, cu sediul în New York, a declarat că reduce costurile pentru a compensa presiunea asupra marjelor de profit şi pentru a rezista la ceea ce părea să deterioreze condiţiile macroeconomice, au spus directorii.
„Poate veni un moment în care creşterea veniturilor încetineşte”, a spus un oficial al companiei. El a adăugat: „Trebuie doar să fim pregătiţi pentru asta”.
În general, PepsiCo a raportat câştiguri de 2,7 miliarde dolari, sau 1,95 dolari pe acţiune, comparativ cu 2,22 miliarde dolari sau 1,60 dolari pe acţiune, cu un an mai devreme. Excluzând anumite articole, cum ar fi vânzarea Tropicana şi alte mărci de sucuri, potrivit Pepsi, câştigurile pe acţiune au fost de 1,97 USD. Analiştii intervievaţi de FactSet se aşteptau la un câştig pe acţiune de 1,84 USD.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro