Petrecerea s-a terminat: O ţară din Europa s-a săturat de turişti, de haos şi droguri şi face tot ce se poate ca să-i ţină afară
Majoritatea ţărilor îşi aşteaptă turiştii cu braţele deschise şi pun pe masă mai multe facilităţi pentru a îi atrage cât mai uşor, precum renunţarea la vize şi bilete de avion mai ieftine sau chiar gratuite. Cu toate acestea, există o ţară care merge în sens invers şi face eforturi serioase pentru a ţine departe străinii de ea, scrie CNBC.
Olanda şi mai ales Amsterdam s-a săturat de turişti şi a lansat campania „Stay Away”, prin care caută să reducă numărul celor care intră în oraş pentru celebrele petreceri, consumul de stupefiante sau pentru Cartierul Roşu.
Amsterdamul se adresează în principal bărbaţilor veniţi din Marea Britanie, cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, pe care vrea să îi ţină la distanţă, în contexul în care numărul acesetora a crescut semnificativ, iar haosul lăsat în urmă de aceştia vorbeşte de la sine despre problema turismului.
Campania „Stay Away” ţinteşte vizitatorii care folosesc termeni de căutare online precum „stag party Amsterdam”, „pub crawl Amsterdam” sau „cheap hotel Amsterdam”, arătându-le reclame de avertizare, au precizat autorităţile.
Reclamele prezintă riscurile şi consecinţele „abuzului excesiv de droguri şi alcool”, au adăugat autorităţile.
O reclamă video îi avertizează pe spectatori că „Venirea la Amsterdam pentru o noapte de haos+ distrugere = amendă de 140 de euro”, alături de imagini în care poliţia încătuşează un tânăr. Un alt videoclip prezintă un bărbat care este dus pe o targă, însoţit de textul „Venirea la Amsterdam pentru droguri+ pierderea controlului = călătorie la spital”.
Autorităţile locale au declarat că vor extinde campania pentru a viza turiştii din Olanda şi din alte ţări ale UE pe tot parcursul anului.
Hotelurile din Amsterdam au înregistrat aproximativ 1,75 milioane de sosiri internaţionale şi 1,1 milioane de sosiri interne în 2021, potrivit Statista.
Campania este doar una dintre numeroasele măsuri pe care Amsterdamul le ia pentru a combate turismul excesiv şi pentru a atrage diferite tipuri de turişti.
Campania „How to Amsterdam”, care va începe în această lună, va folosi reţelele de socializarea şi unităţile hoteliere pentru a informa vizitatorii despre ceea ce constituie un comportament inacceptabil în oraş, cum ar fi beţia şi tulburarea ordinii publice şi achiziţionarea de droguri de la traficanţii de pe stradă.
De asemenea, oraşul a anunţat în februarie noi măsuri în Cartierul Roşu pentru a „reduce haosul şi infracţionalitatea”.
Printre acestea se numără interzicerea fumatului de canabis pe stradă, reducerea vânzărilor de alcool şi închiderea mai devreme în weekend a barurilor şi a cluburilor.
În 2021, primarul şi consilierii din Amsterdam au convenit asupra planurilor de închidere a Cartierului Roşu şi de înfiinţare a unui „centru erotic” departe de centrul oraşului, potrivit The Guardian.
Cu toate acestea, Amsterdam trebuie să facă „şi mai mult” în următorii ani "pentru a oferi turismului o dezvoltare sustenabilă în oraşul nostru", a declarat viceprimarul Sofyan Mbark.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro