Piaţa auto românească ocupă locul 4 în topul celor mai mari creşteri din UE în primele nouă luni
România a înregistrat a patra cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 25,5%, în primele nouă luni din acest an, în timp ce Dacia a avut cel de-al treilea important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 29,2%, la 273.743 de unităţi.
În România, vânzările de autoturisme noi au crescut la 51.564 unităţi în intervalul ianuarie-septembrie, de la 41.073 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri mai mari decât cea înregistrată de piaţa auto românească au avut Portugalia (35,3%), Irlanda (29,8%) şi Croaţia (25,8%), arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au urcat cu 6,1% în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 9.572.259 de unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa.
Spania a raportat un avans al pieţei auto de 17,2%, Marea Britanie de 9,1%, Italia de 3,6%, Germania de 2,9% şi Franţa de 2,1%.
Jeep a fost marca auto cea mai bine vândută în Europa în primele nouă luni ale anului, înregistrând o creştere de 47%, la 23.187 unităţi, urmată de Mitsubishi, cu 66,786 unităţi (+38,2%), Dacia cu 273.743 unităţi (+29,2%), Mazda cu 127.679 unităţi (+23,6%) şi Volvo cu 170.023 unităţi (+13,6%).
Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 15,9% în primele nouă luni, la 921.038 maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa.
Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,9%, la 2.411.809 maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 4,8%, la 1.041.581 unităţi.
Piaţa auto din UE a înregistrat un avans de 2,1% în luna august faţă de aceeaşi lună din 2013, iar în iulie de 5,6% în comparaţie cu perioada corespunzătoare din anul trecut.
Cererea pentru autoturisme noi a crescut la nivel european pentru a 13-a lună consecutiv în septembrie, cu un avans al vânzărilor de 6,4%, la 1.235.501 milioane de maşini.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro