Piaţa de maşini second-hand din România este una dintre cele mai puţin transparente din Europa
România are una dintre cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. La polul opus, ţările în care există un nivel ridicat de transparenţă pe piaţa auto second-hand sunt: Regatul Unit, Germania şi Elveţia, arată un studiu.
carVertical a lansat în România „Indexul de Transparenţă”, un raport care analizează tranzacţiile cu maşini rulate din Europa, prezentând clasamentul celor mai transparente pieţe auto second-hand.
Astfel, conform acestuia, România ocupă locul 21 din cele 25 de ţări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. Aproape 66% dintre maşinile analizate sunt importate din alte ţări, în timp ce peste 59% dintre maşini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro. Majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă în piaţa auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepţie, ocupând locul 6 în clasament. Imediat după România, ţara cu cele mai multe maşini avariate este Polonia (65,79%), ocupând ultimul loc în top.
În schimb, România se prezintă mai bine la vârsta maşinilor second-hand. Maşinile rulate au o vechime puţin mai mare de nouă ani (9,44 ani), ocupând locul 12 din 25 în clasamentul pieţelor auto analizate.
Din totalul maşinilor analizate, aproape 8% (7,8%) au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ştearsă de pe odometru a crescut faţă de anul trecut, de la 48.000 la aproximativ 85.000 km (85.186 km).
Cele mai recente cercetări au arătat că o maşină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preţ cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Aşadar, mulţi români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conştienţi că a existat o fraudă la mijloc. Totuşi, comparativ cu alte ţări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare.
De asemenea, vechimea maşinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potenţial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei maşini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate creşte artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri daţi înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe maşină, fără să ştie detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.
Imediat după România, dintre toate ţările analizate, cele mai puţin transparente pieţe sunt: Estonia, Lituania, Letonia şi Ucraina.
Ţara care prezintă cel mai mare număr de maşini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre ţările cu cele mai mari ponderi de maşini importate din Europa – 82,4%.
La polul opus, cele mai transparente ţări din top sunt Regatul Unit, Germania, Elveţia, Danemarca şi Franţa, unde şi importurile de maşini sunt mai puţine faţă de alte ţări din top. În Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piaţa de maşini second-hand. De asemenea, ţările din top prezintă un procentaj redus de maşini cu kilometrajul falsificat: Elveţia – 2,4%, Regatul Unit – 2,7%, Franţa – 3,3%, Germania – 3,4%, şi Danemarca – 4,1%, având scoruri semnificativ mai bune decât în alte părţi ale Europei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro