Piaţa de publicitate digitală din România a crescut cu 19% la şase luni

Autor: Razvan Muresan Postat la 09 decembrie 2014 127 afişări

Piaţa de publicitate digitală din România a crescut în termeni reali cu 19% în primul semestru al anului 2014, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013, arată o analiză realizată de către IAB România şi PwC România.

Piaţa de publicitate digitală din România a crescut cu 19% la şase luni

Valoarea pieţei, raportată de către toate cele 21 de companii participante, cumulează 58,5 milioane de lei în H1 2014, conform datelor furnizate.

Deşi se află pe un trend ascendent faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, piaţa de advertising digital din România a înregistrat în H1 2014 o scădere în termeni reali (like-for-like) dacă luăm ca termen de comparaţie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel în care s-au consemnat cele mai mari venituri din toată perioada analizată de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportată în H1 2014 de către grupul de referinţă, din care fac parte companiile care au participat atât la ambele ediţii din 2013 cât şi la această primă ediţie din 2014, a scăzut cu 17% faţă de valoarea înregistrată în semestrul doi din 2013, se arată în documentul citat.  

“Creşterea înregistrată în primul semestru din 2014 faţă de perioada similară a anului trecut confirmă tendinţa pozitivă pe care se află publicitatea online în România. Având în vedere datele de creştere economică generală din acest an, precum şi influenţa unor factori conjuncturali, aşa cum a fost campania prezidenţială din această toamnă, care a impulsionat investiţiile în publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an să marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar şi aşa, publisherii online din România mai au încă un drum îndelungat până să reuşească să monetizeze în mod adecvat traficul în creştere constantă din ultimii ani”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
piata,
online
/actualitate/piata-de-publicitate-digitala-din-romania-a-crescut-cu-19-la-sase-luni-13710518
13710518
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.