Piaţa europeană în scădere a încetinit producţia de componente din cauza pandemiei
Încetinirea pieţei auto la nivel european s-a reflectat la nivelul producţiei de componente la nivel local, potrivit datelor centralizate de Ziarul Financiar, industria fiind afectată de opririle determinate de pandemie, dar şi de încetinirea reluării producţiei din cauza lockdownului de pe mai multe pieţe europene în 2020.
Încetinirea pieţei auto la nivel european s-a reflectat la nivelul producţiei de componente la nivel local, potrivit datelor centralizate de Ziarul Financiar, industria fiind afectată de opririle determinate de pandemie, dar şi de încetinirea reluării producţiei din cauza lockdownului de pe mai multe pieţe europene în 2020.
Cele mai mari zece grupuri şi producători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019.
Continental, cel mai mare producător de componente auto de pe piaţa locală, şi-a menţinut businessul în 2020 la un nivel similar cu cel din 2019, potrivit estimărilor ZF, în contextul unei pieţe auto europene tot mai dificile. Pe de altă parte, compania continuă investiţiile.
Din top zece doar două companii au înregistrat creşteri - Star Assembly, divizia locală a grupului Daimler care produce la Sebeş cutii de viteze şi Grupul Bosch.
Grupul Bosch a încheiat anul fiscal 2020 pe piaţa locală cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 mil. euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent.
Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 mld. euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.
Bosch a investit în România aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 mil. euro) în anul 2020, în special pentru a continua dezvoltarea unităţilor de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro în 2020. În această unitate, Bosch produce, din 2013, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus şi parcare, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clienţilor internaţionali peste 250 de milioane de piese auto.
Pe de altă parte, Bosch menţine „on hold“ proiectul fabricii de maşini de spălat de la Simeria, iar interesul pentru electrocasnice nu i-a determinat să îl reia.
Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 8.160, la 31 decembrie 2020.
Bosch recrutează în prezent 133 de oameni pentru fabica de la Blaj, potrivit informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba.
Bosch mai are disponibile în prezent aproximativ 250 de locuri de muncă pentru fabica de la Jucu, judeţul Cluj, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj.
Centrul de Inginerie din Cluj a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. Locaţia din Cluj este locul în care ingineri talentaţi, specializaţi în software, hardware şi fiabilitate, lucrează la proiecte cu tehnologie de ultimă generaţie, precum conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată, inteligenţa artificială şi Internetul lucrurilor. În prezent, aproximativ 1.000 de angajaţi lucrează la Centrul de Inginerie din Cluj. În plus, Bosch intenţionează să-şi extindă campusul software cu o a doua clădire. Noua clădire modernă de birouri, care va fi finalizată, conform planului, în 2023, va fi conectată la facilităţile existente şi va sprijini continuarea dezvoltării locaţiei în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro