Piaţa de pâine congelată şi produse de pâine congelate merge strună. Viorel Ognean, Lantmännen Unibake: mergem spre o cifră de afaceri de 45 mil. euro în 2025, va fi practic primul an cu trei linii de producţie funcţionale

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 23 martie 2025 33 afişări

Viorel Ognean, director gene­ral al Lantmännen Unibake România, unul dintre cei mai mari jucători de pe pia­ţa de panificaţie cu profilul de producător de pâine şi produse de pâine con­gelate, cunoscut în special pentru pro­ducţia de chifle pentru giganţii din fast food, spune că 2024 a fost un an foarte bun pentru companie, reuşind să instaleze şi să por­nească a doua linie de producţie din noua fabrică, care presupune investiţii totale de circa 100 mil. euro.

Piaţa de pâine congelată şi produse de pâine congelate merge strună. Viorel Ognean, Lantmännen Unibake: mergem spre o cifră de afaceri de 45 mil. euro în 2025, va fi practic primul an cu trei linii de producţie funcţionale

Lantmännen Unibake România, producător de pâine şi produse de pâine congelate a început construcţia noii fabrici în a doua parte a anului 2022, grupul intrând pe piaţa locală în 2016.

Viorel Ognean, director gene­ral al Lantmännen Unibake România, unul dintre cei mai mari jucători de pe pia­ţa de panificaţie cu profilul de producător de pâine şi produse de pâine con­gelate, cunoscut în special pentru pro­ducţia de chifle pentru giganţii din fast food, spune că 2024 a fost un an foarte bun pentru companie, reuşind să instaleze şi să por­nească a doua linie de producţie din noua fabrică, care presupune investiţii totale de circa 100 mil. euro. A treia linie din fabrică a fost pornită la începutul acestui an, iar următoarea, şi ultima din proiectul amintit, ar urma să fie funcţio­nală până la finalul anului 2026. 

„În 2024 am avut o creştere seri­oasă şi am încheiat anul cu o cifră de afaceri de aproximativ 35 de milioane de euro. Iar acest an va fi practic pri­mul an întreg cu toate cele trei linii func­ţionale. Anul trecut, când am început să vindem deja produsele de pe linia 2, am convins client după client şi am listat câte un produs, două, trei, patru, câte avea ne­voie fiecare în dife­rite segmente din catego­ria de specialităţi de pâine“, a declarat Viorel Ognean, care adau­gă că anul acesta estimează pentru compa­nie o cifră de afa­ceri de 45 de milioane de euro.

În 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de circa 30 mil. euro. 

În prezent, compania are în total trei linii de producţie funcţionale, prima fiind cea din unitatea veche, unde realizează chifle. 

Pe linia a doua, care a fost pusă în func­ţi­une anul trecut, Lantmännen Unibake România produce doar specialităţi din pâine, iar pe a treia linie produce chifle de hamburger şi hot dog. 

„Odată ce ne-am angajat în proiectul în sine al investiţiei şi a punerilor în funcţiune a liniilor şi am făcut toată munca, acum re­zultatele vin în mare măsură din a ne ţine de ceea ce am spus că facem. Nu sunt schim­bări de planuri“, a punctat managerul. De altfel, recent compania a lansat brandul Natur'A în reţeaua de magazine Carrefour. 

Estimările arată că până la sfârşitul anu­lui 2025, Natur'A va avea aproximativ 280 de angajaţi. Întregul proiect de inves­tiţie presupune crearea a peste 300 de noi locuri de muncă pe lângă echipa iniţială de 130 de oameni din cadrul Lantmännen Unibake România.

„Vrem să extindem mai departe bran­dul Natur’A în timp, în funcţie de locurile unde conceptul unei pâini cu ingrediente na­turale este atractiv şi retailerul are clien­tela necesară pentru a lista aceste produse“. 

Managerul conduce operaţiunile de pe plan local ale Lantmännen din 2017, imediat după ce grupul a intrat direct pe piaţa locală. Viorel Ognean are o experienţă de peste 30 de ani în industria bunurilor de larg consum, lucrând pentru companii pre­cum Diageo, Coty Cosmetics, Johnson, Gillette şi Grandd’s (Stalinskaya).

Viorel Ognean adaugă că pâinea Natur’A conţine doar ingrediente naturale aşa că aceste tipuri de produse nu sunt la fel de competitive economic, ca cele care nu au astfel de ingrediente, astfel că sunt unii retaileri nu vor vrea neapărat o astfel de pâi­ne. El mai spune şi că, pe măsură ce e­xistă opţiuni şi pe măsură ce oamenii ajung să ştie că aceste produse există, le testează şi apoi îşi definesc alegerile. 

„Există o tendinţă a consumatorilor în a alege produse sănătoase pe măsură ce are opţiuni şi este informat. Sunt tot mai multe săli de fitness de exemplu şi au apărut me­serii care în urmă cu 15-20 de ani nu erau la fel de în vogă ca acum, precum cea de nutri­ţionist. Există un trend global către produse mai sănătoase şi ingrediente mai bune, inclusiv în domeniul panificaţiei“. 

Lantmännen Unibake este unul dintre cele mai mari grupuri de panificaţie din Europa, comercializând produse proaspete şi congelate în peste 60 de ţări. Grupul are peste 6.000 de angajaţi şi operează 30 de brutării în 13 ţări. 

Produsele grupului sunt comercializate şi sub brandul Schulstad, însă compania produce şi mărci private pentru cei mai mari retaileri din piaţă, potrivit ultimelor date. 

Grupul a intrat direct pe piaţa locală în anul 2016, atunci când a cumpărat active din domeniul de panificaţie ale Goodmills România (fosta Titan SA). Printre cei mai mari clienţi ai grupului pe plan local este lanţul de restaurante McDonald’s.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.