Piaţa de pâine congelată şi produse de pâine congelate merge strună. Viorel Ognean, Lantmännen Unibake: mergem spre o cifră de afaceri de 45 mil. euro în 2025, va fi practic primul an cu trei linii de producţie funcţionale
Viorel Ognean, director general al Lantmännen Unibake România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de panificaţie cu profilul de producător de pâine şi produse de pâine congelate, cunoscut în special pentru producţia de chifle pentru giganţii din fast food, spune că 2024 a fost un an foarte bun pentru companie, reuşind să instaleze şi să pornească a doua linie de producţie din noua fabrică, care presupune investiţii totale de circa 100 mil. euro.
♦ Lantmännen Unibake România, producător de pâine şi produse de pâine congelate a început construcţia noii fabrici în a doua parte a anului 2022, grupul intrând pe piaţa locală în 2016.
Viorel Ognean, director general al Lantmännen Unibake România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de panificaţie cu profilul de producător de pâine şi produse de pâine congelate, cunoscut în special pentru producţia de chifle pentru giganţii din fast food, spune că 2024 a fost un an foarte bun pentru companie, reuşind să instaleze şi să pornească a doua linie de producţie din noua fabrică, care presupune investiţii totale de circa 100 mil. euro. A treia linie din fabrică a fost pornită la începutul acestui an, iar următoarea, şi ultima din proiectul amintit, ar urma să fie funcţională până la finalul anului 2026.
„În 2024 am avut o creştere serioasă şi am încheiat anul cu o cifră de afaceri de aproximativ 35 de milioane de euro. Iar acest an va fi practic primul an întreg cu toate cele trei linii funcţionale. Anul trecut, când am început să vindem deja produsele de pe linia 2, am convins client după client şi am listat câte un produs, două, trei, patru, câte avea nevoie fiecare în diferite segmente din categoria de specialităţi de pâine“, a declarat Viorel Ognean, care adaugă că anul acesta estimează pentru companie o cifră de afaceri de 45 de milioane de euro.
În 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de circa 30 mil. euro.
În prezent, compania are în total trei linii de producţie funcţionale, prima fiind cea din unitatea veche, unde realizează chifle.
Pe linia a doua, care a fost pusă în funcţiune anul trecut, Lantmännen Unibake România produce doar specialităţi din pâine, iar pe a treia linie produce chifle de hamburger şi hot dog.
„Odată ce ne-am angajat în proiectul în sine al investiţiei şi a punerilor în funcţiune a liniilor şi am făcut toată munca, acum rezultatele vin în mare măsură din a ne ţine de ceea ce am spus că facem. Nu sunt schimbări de planuri“, a punctat managerul. De altfel, recent compania a lansat brandul Natur'A în reţeaua de magazine Carrefour.
Estimările arată că până la sfârşitul anului 2025, Natur'A va avea aproximativ 280 de angajaţi. Întregul proiect de investiţie presupune crearea a peste 300 de noi locuri de muncă pe lângă echipa iniţială de 130 de oameni din cadrul Lantmännen Unibake România.
„Vrem să extindem mai departe brandul Natur’A în timp, în funcţie de locurile unde conceptul unei pâini cu ingrediente naturale este atractiv şi retailerul are clientela necesară pentru a lista aceste produse“.
Managerul conduce operaţiunile de pe plan local ale Lantmännen din 2017, imediat după ce grupul a intrat direct pe piaţa locală. Viorel Ognean are o experienţă de peste 30 de ani în industria bunurilor de larg consum, lucrând pentru companii precum Diageo, Coty Cosmetics, Johnson, Gillette şi Grandd’s (Stalinskaya).
Viorel Ognean adaugă că pâinea Natur’A conţine doar ingrediente naturale aşa că aceste tipuri de produse nu sunt la fel de competitive economic, ca cele care nu au astfel de ingrediente, astfel că sunt unii retaileri nu vor vrea neapărat o astfel de pâine. El mai spune şi că, pe măsură ce există opţiuni şi pe măsură ce oamenii ajung să ştie că aceste produse există, le testează şi apoi îşi definesc alegerile.
„Există o tendinţă a consumatorilor în a alege produse sănătoase pe măsură ce are opţiuni şi este informat. Sunt tot mai multe săli de fitness de exemplu şi au apărut meserii care în urmă cu 15-20 de ani nu erau la fel de în vogă ca acum, precum cea de nutriţionist. Există un trend global către produse mai sănătoase şi ingrediente mai bune, inclusiv în domeniul panificaţiei“.
Lantmännen Unibake este unul dintre cele mai mari grupuri de panificaţie din Europa, comercializând produse proaspete şi congelate în peste 60 de ţări. Grupul are peste 6.000 de angajaţi şi operează 30 de brutării în 13 ţări.
Produsele grupului sunt comercializate şi sub brandul Schulstad, însă compania produce şi mărci private pentru cei mai mari retaileri din piaţă, potrivit ultimelor date.
Grupul a intrat direct pe piaţa locală în anul 2016, atunci când a cumpărat active din domeniul de panificaţie ale Goodmills România (fosta Titan SA). Printre cei mai mari clienţi ai grupului pe plan local este lanţul de restaurante McDonald’s.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA