Pinterest se listează la bursă. Povestea din spatele companiei şi cum a reuşit să crească exponenţial prin achiziţii
Pinterest, platforma pentru fotografii şi shopping, plănuieşte să se listeze la bursă săptămâna aceasta la o evaluare de 11 miliarde de dolari, adică mai puţin faţă de evaluarea de 12 miliarde dolari obţinută de companie în cea mai recentă rundă de finanţare, potrivit Business Insider.
Pinterest plănuieşte să stabilească un preţ iniţial de vânzare cuprins între 15 dolari şi 17 dolari per acţiune. În cazul în care preţul este stabilit la 17 dolari, Pinterest va obţine o evaluare de 11,3 miliarde dolari.
Preţul exact pentru IPO va fi anunţat săptămâna aceasta iar acţiunile vor fi listate pe Bursa din New York sub simbolul PINS.
Similiar cu celălalt „unicorn” listat recent în SUA, Lyft, şi Pinterest a pierdut bani în 2018. Compania a raportat o pierdere netă de 63 milioane de dolari, la venituri de 756 milioane dolari pentru anul trecut.
Deşi este comparată des cu alte site-uri de social media precum Facebook, Twitter şi Instagram, Pinterest se descrie în documentele de listare la bursă drept un loc al „căutărilor”, „visării” şi „productivităţii”.
Pinterest a fost fondată în 2009 de Ben Silvermann, Evan Sharp şi Paul Sciarra.
De la înfiinţare, compania a achiziţionat peste 15 startup-uri precum Livestar, Flesky şi JellyHQ. Achiziţiile au venit din categorii diferite, însă majoritatea sunt legate de misiunea principală asumată de Pinterest, şi anume aceea a distribuirii şi descoperirii ideilor creative.
Cele mai mari achiziţii au început încă din ianuarie 2013, cu achiziţia Punchfork, pentru care Pinterest a strâns o finanţare de 2 milioane de dolari dar nu a anunţat cât a costat achiziţia.
Lanţul a urmat cu companiile Livestar în martie 2013, Hackermeter în octombrie 2013, VisualGraph în ianuarie 2014, Icebergs în iulie 2014, Kosei în ianuarie 2015, Hike Labs în aprilie 2015, Pext în decembrie 2015, Curato & Co în aprilie 2016, URX în mai 2016 şi Flesky în noiembrie 2018.
Cele mai importante achiziţii pentru Pinterest au fost cele ale companiilor Tote, în iulie 2016, Math Camp în iulie 2016, Instapaper în august 2016 şi JellyHQ în martie 2017.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro