Plus 55% şi o nouă linie de producţie pentru Bilka, în primele şase luni
Bilka, liderul pieţei de acoperişuri, a înregistrat în primele 6 luni ale lui 2015 afaceri de 69 milioane lei, în creştere cu 55% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Conform estimărilor companiei, 1 din 4 acoperişuri metalice vândute în prima jumătate a anului a fost achiziţionat de la Bilka.
”Am avut în primele 6 luni ale lui 2015 afaceri cât am avut în primii patru ani de activitate (2007-2010) cumulat. Această performanţă vine ca urmare a maturizării investiţiilor de peste 9 milioane de euro realizate în cei 8 ani de activitate. Totuşi, o contribuţie decisivă la creşterea afacerilor a fost reprezentată de infrastructura internă a companiei, de sistemul de management care a gestionat eficient resursele existente şi a fructificat investiţiile realizate. Consider că fără acest aspect, capacitatea de producţie, investiţiile şi gama de produse şi servicii, ajung să nu fie suficiente într-o piaţă concurenţială”, declară Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka.
La sfârşitul lunii iunie compania a pus în funcţiune o nouă linie de producţie, dublând astfel capacitatea de producţie pentru ţigla metalică Balcanic. Această investiţie face parte din programul investiţional demarat la începutul anului trecut, care se ridică la aproximativ 7 milioane de euro şi se va finaliza în 2016.
”Ne-am propus să putem onora orice comandă în doar 24 de ore. Astfel, pentru a respecta acest angajament, odată cu creşterea cererii suntem nevoiţi să creştem şi capacitatea de producţie. În a doua jumătate a anului vom instala alte 7 noi linii de producţie şi vom lansa şi 3 noi modele de ţiglă metalică. Diversificarea gamei de produse va duce atât la creşterea afacerilor Bilka cât şi la creşterea întregii pieţe de acoperişuri. Investiţiile sunt susţinute din fonduri proprii, credite bancare şi peste 3 milioane lei din fonduri europene”, precizează Horaţiu Ţepeş.
După un salt de 55% al cifrei de afaceri şi investiţiile realizate pentru extinderea producţiei, compania vizează achiziţia de noi terenuri. ”În domeniul nostru, o creştere de 55% aduce, pe lângă nevoia creşterii capacităţii de producţie, şi nevoia creşterii capacităţii de stocare a materiei prime. În acest sens vizăm achiziţia de noi terenuri. Pentru anul acesta concesionarea sau achiziţia terenului de 13.000 mp din imediata apropiere a fabricii, aflat în domeniul public, devine impetuos necesară pentru buna funcţionare a fluxului de producţie”, declară Horaţiu Ţepeş
Conform studiilor interne piaţa de acoperişuri metalice a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere medie de 10%. În 2015 motoarele vânzărilor de acoperişuri rămân lucrările de renovare, însă se simte un reviriment atât în zona lucrărilor rezidenţiale noi, cât şi industriale.
”Previziunile noastre se bazează în principal pe evoluţia pieţei în primul semestru când cererile pentru învelitori au crescut neaşteptat de mult. Cererea de noi locuinţe, susţinerea achiziţionării de locuinţe noi din partea statului, disponibilitatea băncilor de a susţine pe de-o parte constructorii şi pe de altă parte persoanele fizice, împreună cu eforturile producătorilor pentru creşterea pieţei, sunt câteva dintre elementele care aduc un plus pe piaţa acoperişurilor. De asemenea, de anul acesta, vom resimţi şi efectele pozitive ale proiectelor realizate în domeniul agriculturii prin programele de finanţare cu fonduri europene în perioada 2007 – 2014. Odată ajunse la maturitate aceste investiţii generează noi oportunităţi dar şi resursele financiare necesare dezvoltării acestui sector. Sunt resorturile pentru o creştere considerabilă a pieţei de acoperişuri şi implicit a afacerilor Bilka”, precizează Horaţiu Ţepeş.
Bilka, producător de sisteme pentru acoperişuri a fost înfiinţată în 2007. Anul trecut, compania a înregistrat afaceri de 134 milioane de lei. Fabrica Bilka se întinde în prezent pe o suprafaţă de 45.000 mp cu destinaţie hale de producţie, depozitare şi birouri. Pe poarta fabricii au ieşit doar anul trecut peste 4 milioane mp de ţiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.
În 2014, Bilka şi-a vândut produsele la nivelul întregii ţări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili, care acoperă întreaga ţară.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro