Potenţialele tarife impuse chinezilor sperie companiile europene, dar nu şi guvernele din Europa, care se bat pe fabrici de EV
Companiile europene încearcă să-şi reducă dependenţa de China, spun executivi din domeniul achiziţiilor, în condiţiile în care Bruxelles-ul analizează mai strict bunurile care provin din cea mai mare economie de export a lumii, scrie Financial Times.
Companiile europene încearcă să-şi reducă dependenţa de China, spun executivi din domeniul achiziţiilor, în condiţiile în care Bruxelles-ul analizează mai strict bunurile care provin din cea mai mare economie de export a lumii, scrie Financial Times.
Comisia Europeană a lansat anchete privitoare la subvenţiile guvernamentale chineze pentru sectorul manufacturier, aceasta fiind aşteptată să anunţe în scurt timp tarife pe importurile de maşini electrice chinezeşti.
Spre deosebire de companiile americane, care caută în mod agresiv noi furnizori după regimul stringent de tarife şi alte restricţii anunţat de Washington, europenii se concentrează pe reducerea dependenţei de anumite sectoare unde aceştia cred că au devenit prea dependenţi de bunurile chinezeşti. Companiile din retailul non-food în special caută cu îndârjire alterative la chinezi.
Analiştii avertizează că eforturile de de-risking nu vor afecta probabil prea sever exporturile totale ale Chinei. Atractivitatea bazei de producţie chineze va complica de asemenea eforturile de găsire de noi furnizori, adaugă aceştia.
Cât priveşte guvernele europene, deşi se tem că autovehiculele electrice ieftine le-ar putea inunda pieţele, acestea poartă o luptă strânsă pentru o parte din investiţiile şi joburile pe care noii rivali le aduc cu ei, notează Reuters.
În timp ce UE anchetează subvenţiile auto chineze şi analizează posibile tarife pe importuri, guvernele din bloc îşi lansează propriile stimulente pentru a atrage constructori auto chinezi care vor să construiască fabrici europene.
Costurile de producţie pentru constructorii chinezi de EV sunt mult mai mici acasă, dar aceştia sunt totuşi dornici să se instaleze în Europa şi să-şi clădească propriile branduri, economisind în acelaşi timp pe partea de transport şi scăpând de posibile tarife, arată Gianluca Di Loreto, partener la Bain & Company.
Ungaria, care a produs aproximativ 500.000 de autovehicule în 2023, a atras prima investiţie realizată de un constructor chinez într-o fabrică europeană, anunţată de BYD anul trecut. BYD ar putea construi de asemenea o a doua fabrică europeană în 2025. Budapesta negociază şi cu Great Wall Motor pentru prima fabrică europeană a acestuia.
Polonia are un număr de programe care susţin investiţii de peste 10 miliarde de dolari. Spania a obţinut investiţii din partea Chery. Chery este aşteptată să beneficieze de un program de 3,7 mld de euro lansat de Spania în 2020 pentru atragerea de fabrici de EV-uri şi baterii.
Chery plănuieşte o a doua unitate, mai mare, în Europa şi poartă discuţii cu mai multe guverne, inclusiv cel italian.
SAIC, proprietarul mărcii MG, intenţionează să construiască două fabrici europene. Prima ar putea fi anunţată chiar în iulie, în timp ce pentru a doua, Germania, Italia, Spania şi Ungaria sunt pe lista scurtă de locaţii a SAIC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro