Poţi sau nu conduce în România, iarna, cu cauciucuri all-season? Unde sunt interzise
Odată cu primii fulgi de zăpadă, românii s-au înghesuit la vulcanizări şi service-uri auto pentru a-şi „încălţa” de iarnă autoturismul. Deşi în spaţiul public încă există „clasica” discuţie cu privire la ce anvelope sunt „mai bune”- cele de iarnă sau cele „all season”, un lucru este cert. Unul dintre aceste modele va fi interzis pe drumurile publice într-o ţară din vestul Europei.
În România, şoferii sunt obligaţi să aibă maşinile dotate cu anvelope de iarnă atunci când circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Spre deosebire de cele de vară, care sunt confecţionate dintr-un cauciuc „mai tare”, fapt ce-i permite autoturismului să ruleze pe asfalt în condiţii optime la temperaturi ridicate, anvelopele de iarnă folosesc un alt principiul. Cauciucul din care sunt confecţionate este unul moale şi cu anumite striaţii special concepute pentru menţine aderenţa pe suprafeţe reci, umede sau acoperite cu zăpadă sau polei.
Mulţi şoferi se află în dificultate atunci când trebuie să se gândească ce model ce anvelope de iarnă trebuie să îşi achiziţioneze întrucât sunt doua variante care au numeroşi adepţi: Cei care preferă anvelopele de iarnă şi cei care preferă anvelopele „all season”.
Anvelope de iarnă sau all-season?
Diferenţele dintre cele două tipuri sunt clare. Anvelopa de iarnă este special concepută pentru sezonul rece, oferă o mai bună stabilitate autoturismului şi se bucură de o flexibilitate şi o aderenţă superioară atunci când rulează pe suprafeţe cu zăpadă sau gheaţă şi este contraindicat să mergi cu acest tip de anvelope pe timp de vară, întrucât efectul este invers – aderenta este scăzută şi timpul de frânare este mult mai mare.
Anvelopa „all-season” cu marcajul (M+S) eprezintă o combinaţie între anvelopele de iarnă şi cele de vară. Modul de rulare este asemănător cu cel al anvelopelor de iarnă, dar cu caracteristicile cauciucului de vară. Acest tip de anvelope prezintă simbolul 3PMSF, dar nu se pot compara cu anvelopele specifice sezonului rece. Spre exemplu, o anvelopă de iarnă prezintă 1500-2000 de striaţii, pe când cea all-season conţine doar 500.
Cititi mai multe pe www.gandul.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro