Povestea a doi ingineri care, atunci când au devenit părinţi, au decis să devină şi antreprenori şi au deschis o afacere inedită
La bază, Roxana şi Florin Vistig sunt ingineri şi lucrează în domeniul dezvoltării software. De câţiva ani, acestei titulaturi i s-a adăugat cea de părinţi, având o fetiţă de trei ani şi un băieţel de cinci luni. Ei au fost, de altfel, elementul declanşator care le-a mai adăugat celor doi ingineri încă un statut în portofoliu: antreprenori.
„Ne-am dat seama, cu timpul, că startul e uşor stresant, ai o mulţime de întrebări, mai ales despre cât şi cum creşte copilul, la ce salt e acum. Cu toate gadgeturile şi aplicaţiile disponibile, uităm câteodată să ne bucurăm de lucruri mărunte, uităm să le creăm copiilor de când sunt încă bebeluşi amintiri care să rămână toată viaţa”, povestesc cei doi părinţi.
Au ajuns aşadar la etapa măsurării de la o zi la alta a înălţimii copilului şi şi-au amintit de tocul uşii scrijelit în copilărie, martor la creşterea lor. Doar că ei au abandonat tocul uşii pentru un business.
„Aşa s-a născut metrul de înălţime «Mă fac mare», un metru personalizat, imprimat pe un canvas premium pentru artişti, care poate fi uşor agăţat oriunde şi pe care poate fi marcat cu un marker orice detaliu legat de creşterea copilului.”
Metrul devine astfel nu doar un instrument util, ci şi un obiect decorativ pentru camera copilului. Până acum, colecţia „Mă fac mare” numără 17 modele ce pot fi personalizate cu numele copilului sau orice alt text pe care şi-l doresc părinţii. Iar Roxana şi Florin Vistig lucrează şi la alte produse dedicate copiilor.
„În funcţie de evoluţia vânzărilor şi de dinamica pieţei, avem în plan şi angajarea de personal care să ne ajute la preluarea şi procesarea comenzilor şi, de ce nu, şi la manufacturarea produselor.”
Investiţiile lor au fost de10.000 de euro, bani din fonduri proprii, în principal pentru obţinerea drepturilor de autor pentru designurile folosite, dar şi pentru achiziţionarea consumabilelor necesare confecţionării produselor. Preţul unui metru este de 130 de lei.
„Clienţii noştri sunt preponderent părinţi ai căror copii au vârste cuprinse între 0 şi 10 ani, dar şi persoanele care sunt în căutare de cadouri speciale pentru un copil drag. Potrivit comenzilor de până acum, mare parte din clienţi provin din mediul urban, de pe teritoriul României”, spune Florin Vistig. Planul familiei Vistig este să se extindă, iar odată cu aceasta este nevoie de mai multă aparatură şi de consumabile, care să le ofere independenţă pentru a manufactura singuri integral toate produsele, în condiţiile în care, momentan, imprimarea are loc prin intermediul unui partener.
„Sperăm, totodată, să putem realiza şi un parteneriat cu o altă societate, pentru a putea oferi clienţilor, printr-o singură comandă, toate produsele complementare colecţiilor «Mă fac mare», astfel încât, de exemplu, să poată comanda, odată cu metrul de înălţime, şi markerele speciale cu care părinţii pot însemna orice detaliu legat de creşterea copilului. Pandemia a afectat şi businessul familiei Vistig, care a livrat ultima comandă pe 19 martie, ulterior punând lucrurile în stand-by, pentru a se proteja atât pe ei, cât şi pe clienţi.
„Ne bucurăm să vedem totuşi că încă există interes, oamenii ne contactează pentru a ne cere detalii privind reluarea comenzilor.”
Astfel, afacerea are premise să crească, la fel ca micii beneficiari ai produselor, ceea ce-l face pe Florin Vistig să spere: „Eu sunt mic, dar mă fac mare”.
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Transformo – masă convertibilă pentru joacă (Bucureşti)
Fondator: Rareş Sâmpăleanu
Investiţie iniţială: 6.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 7.000 de euro
Prezenţă: online, pe site-uri mari-mici.ro şi etsy.com
Şezi Brand – atelier de mobilă (Ciugud, jud. Alba)
Fondatori: Octavia şi Lucian Loiş
Cifră de afaceri în 2019: 120.000 de lei (circa 25.000 de euro)
Prezenţă: online
ColorEscu – brand de haine şi accesorii cu simboluri româneşti (Bucureşti)
Fondator: Claudiu Băjan
Cifră de afaceri în 2019: 145.000 de euro
Prezenţă: online şi câteva magazine fizice
Savori Ardeleneşti – producţie de suc de mere (Corneşti, jud. Cluj)
Fondatori: Anca Dumitriţă-Feneşan şi soţul ei
Investiţie iniţială: 100.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 30.000 de euro
Prezenţă: magazin propriu în faţa fabricii, HoReCa, online
Pătuţul lui Eric – producţie de mobilă pentru copii (Bucureşti)
Fondatori: Alin şi Diana Mindu
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 60.000 de euro
Prezenţă: Facebook
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro