Povestea tânărului care a dat lovitura şi a deschis peste 100 de restaurante după ce a părăsit Wall Street-ul la 30 de ani

Autor: Alex Ciutacu Postat la 25 decembrie 2019 337 afişări

Povestea tânărului care a dat lovitura şi a deschis peste 100 de restaurante după ce a părăsit Wall Street-ul la 30 de ani

Steven Marks este un american care a ajuns la doar 23 de ani în echipa fondului de investiţii condus de legendarul investitor american Steve Cohen – unul dintre joburile de vis pentru cei care încearcă să lucreze în „jungla” de pe Wall Street – însă el a părăsit echipa câţiva ani mai târziu şi a fondat Guzman y Gomez, unul dintre cele mai mari lanţuri mexicane de restaurante din Australia, potrivit CNBC.

După doar patru ani în echipa lui Cohen, Marks activa într-unul dintre birourile de tranzacţionare din Londra, însă până a ajuns la vârsta de 30 de ani a realizat că vrea să îşi schimbe jobul sau să înceapă un business pe cont propriu.

„Oamenii cred că trebuie să alegi o singură carieră şi să o păstrezi toată viaţa, însă nu este aşa”, spune Steven Marks.

Astfel, Marks a decis să se mute în Australia, unde avea să îşi încerce visul.

De la manager de fond la fondator

Acum, 17 ani mai târziu, Marks este co-fondatorul şi CEO-ul Guzman y Gomez, unul dintre cele mai mari lanţuri de restaurante cu specific mexican din Australia, care încearcă să concureze de la egal la egal cu Chipotle.

„Iniţial, voiam să construiesc un hotel pe plajă”, îşi aminteşte Marks, povestind cum a dat peste ideea lanţului de restaurant din greşeală.

Marks a pus bazele businessului în 2006, iar de atunci s-a extins cu 115 locaţii în Australia, Singapore şi Japonia.

„Îmi era dor de mâncarea mexicană, iar în Australia nu prea aveau mâncare mexicană de calitate. Majoritatea oamenilor confundau fasolea neagră cu măslinele”, spune Marks.

El a decis să investească tot ce a agonisit pe Wall Street în crearea unui brand despre care credea că va fi un success garantat.

„Am atras cei mai buni angajaţi de la restaurantele din zonă şi am adus bucătari din Mexic”, spune Marks.

Între timp, el a decis să colaboreze cu Robert Hazan, un prieten vechi de-al său din SUA, pentru a lansa împreună businessul.

„Am crescut cu o atitudine foarte înclinată spre antreprenoriat şi ştiam că nu vreau doar să copies pe cineva. Motivul pentru care devii antreprenor este pentru că tu crezi că poţi face un anumit produs sau serviciu mai bine decât ce există deja în piaţă”, adaugă el.

Astăzi, Marks vrea să extindă lanţul în SUA. Guzman y Gomez va deschide primul restaurant din SUA în Chicago la începutul anului 2020.

Pentru asta, Marks spune că brandul se va concentra pe locaţii drive-through, încât trebuie să concureze în mod direct cu Chipotle şi Taco Bell.

Însă antreprenorul american are încredere în brandul său – mai ales după ce a primit o investiţie de 44 milioane de dolari de la fondul TDM Partners în august 2018 pentru a-şi susţine expansiunea.

„Când oamenii construiesc ceva, de obicei le este teamă de competiţie. Mie nu îmi este. Ştiu care sunt punctele tari ale businessului şi pe ce trebuie să mizez”, adaugă Steven Marks.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.