Poziţia Donau-Finanz cu privire la privatizare CFR Marfă
Directorul administrativ al companiei Donau-Finanz, Michael Kraus a transmis o explicaţie cu privire la procedura de privatizare a transportului feroviar de marfă al Căilor Ferate Române.
Directorul administrativ al companiei Donau-Finanz, Michael Kraus a transmis o explicaţie cu privire la procedura de privatizare a transportului feroviar de marfă al Căilor Ferate Române.
Ziarul Financiar redă integral poziţia companiei:
„Compania Donau-Finanz împreună cu partenerul în consorţiu Transferoviar Grup nu a transmis nicio ofertă fermă până la data de 19 iunie 2013, termen prevăzut pentru transmiterea acestei oferte, iar Ministerul Transporturilor, responsabil pentru procedura de privatizare, nu a putut îndeplini cererea privind prelungirea termenului.
Având în vedere numeroasele aspecte neclare în legătură cu procedura Due Diligence, prea scurtă din punctul de vedere al ofertanţilor, ar fi fost nevoie urgentă de efectuarea unor anchete suplimentare. În primul rând Kraus a accentuat că datorită istoricului extrem de schimbător al companiei CFR Marfă este absolut necesară o analiză profundă, exactă a stării actuale a diferitelor active, mai ales în cazul în care vânzătorul, care rămâne partener minoritar în cadrul companiei, consideră important ca CFR Marfă să funcţioneze cu succes în urma privatizării.
Pentru acest lucru sunt necesare şi nişte investiţii suplimentare semnificative. Având în vedere că guvernul român a promis în repetate rânduri mare transparenţă, consorţiul de ofertanţi a fost sigur că după prelungirea termenului ar putea îndeplini această dorinţă.
Este cu atât mai surprinzător că contractul a fost atribuit unui ofertant care se pare că a înaintat o ofertă fermă, însă care nu îndeplineşte condiţiile de licitaţie.
Numai după o renegociere putea fi atins rezultatul publicat acum. Prin urmare companiile Donau-Finanz şi Transferoviar Grup respectă toate măsurile legale şi accentuează că contractul a fost atribuit unui concurent care dispune deja de o cotă de piaţă de peste 35% şi care, prin obţinerea unei cote-părţi din CFR Marfă ocupă o poziţie de piaţă destul de nesigur din punctul de vedere al Uniunii Europene. Decizia luată de autorităţile de concurenţă la nivel românesc şi la nivelul Uniunii Europene favorizează dezvoltarea continuă a acestei proceduri de privatizare de o importanţă specială.
Consorţiul Donau-Finanz/Transferoviar Grup rămâne, desigur, în continuare interesat de faptul ca acest grup ofertant să dispună de numeroase colaborări semnificative din punct de vedere strategic în cadrul sectorului feroviar, care ar putea asigura un viitor pozitiv în mod special pentru compania CFR Marfă. Rămâne acum de văzut decizia finală pe care instanţele competente o vor lua în această privinţă.”
Donau-Finanz Austria este un fond de investiţii cu responsabilitate limitată fondat în 1957 care are sub administrare active de peste două miliarde de euro în domenii precum managementul activelor, investiţii, fuziuni şi achiziţii, restructurări şi dezvoltare rezidenţială.
Donau-Finanz este prezent în România printr-un proiect agricol în apropierea oraşului Timişoara, deţinând aici un teren de 550 de hectare, potrivit site-ului fondului. Donau Finanz controlează vehiculul de investiţii Do-Fi South-East Holding GmbH care în 2011 deţinea 50% din acţiunile SCT Bucureşti.
Do-Fi South-East Holding controla în acel an şi 85% din compania de construcţii CCCF Bucureşti, care are o participaţie de 19,68% din acţiunile SCT Bucureşti. Donau-Finanz este calificat în faza finală a procesului de privatizare a companiei feroviare BDZ din Bulgaria.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro