Prăbuşire dezastruoasă pentru unul dintre cei mai mari producători auto din lume
Acţiunile celui mai mare producător auto japonez, Toyota, au scăzut cu peste 5,4%, ştergând 15 miliarde de dolari din capitalizarea companiei, după ce Minsisterul Transporturilor, a descoperit că gigantul auto a falsificat testele de siguranţă efectuate pentru maşinile sale, scrie CNCBC.
Scandalul a afectat şi alţi producători auto japonezi, ale căror acţiuni au înregistrat de asemenea scăderi.
Acţiunile Mazda, al doilea mare producător auto din ţară, au scăzut cu 7,7% în aceeaşi perioadă, iar compania a pierdut 511,8 milioane de dolari din capitalizarea de piaţă.
Inspecţia de amploare efectuată de ministerul Ministerului Teritoriului, Infrastructurii, Transporturilor şi Turismului a găsit, de asemenea, nereguli în cererile de certificare ale altor producători auto precum Honda, Suzuki şi Yamaha.
Drept efect, Honda a scăzut a scăzut cu 5,75%, iar acţiunile Yamaha Motors pierdut 2,2%, în timp ce Suzuki Motors a scăzut cu 0,3%.
Luni, acţiunile tuturor acestor companii se tranzacţionau în creştere. Toyota a crescut cu 1,7%, Honda a câştigat 2,13%, iar Mazda a crescut cu 1,7%. Suzuki şi Yamaha au fost, de asemenea, pe creştere.
Toate cele cinci companii au prezentat rezultate falsificate sau, în cazul Toyota şi Mazda, au falsificat vehiculele folosite în testele de impact.
Toyota a anunţat la 3 iunie, în urma raportului de investigaţie al ministerului, că va opri temporar livrările şi vânzările a trei modele fabricate în prezent în Japonia, şi anume Corolla Fielder, Corolla Axio şi Yaris Cross.
Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, şi-a cerut scuze faţă de clienţii şi acţionarii companiei, recunoscând că şapte dintre modelele sale au fost „testate folosind metode care diferă de standardele definite de autorităţile naţionale”.
Mazda a declarat că a suspendat proiectele Roadster RF şi Mazda 2 începând cu 30 mai.
Ministerul Transporturilor a declarat că va efectua inspecţii la faţa locului la cele cinci companii unde au fost raportate abateri.
Inspecţia la producătorii auto japonezi vine după ce unitatea Daihatsu a Toyota a declarat în decembrie că va opri livrările tuturor vehiculelor atât în străinătate, cât şi în Japonia. Aceasta a venit după ce o investigaţie privind un scandal de siguranţă a descoperit probleme la aproximativ 64 de modele, inclusiv 22 vândute sub marca Toyota.
Daihatsu a declarat în luna aprilie a anului trecut că a trucat testele de siguranţă pentru coliziune laterală efectuate pentru 88.000 de maşini mici, majoritatea vândute sub marca Toyota.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro