Principala economie europeană, ameninţată de o penurie de cipuri şi alte produse intermediare, într-un moment în care infecţiile cu varianta Delta continuă să crească
Recuperarea economiei germane este ameninţată de întreruperile constante ale lanţurilor globale de aprovizionare şi creşterea infecţiilor cu Covid-19, transmite Bloomberg.
Un indice cheie al încrederii mediului de business din principala economie europeană, realizat de institutul Ifo din München, a scăzut la 99,4 în august de la 100,7 în iulie. Declinul a fost mai mare decât estimau economiştii.
„Devine destul de clar că perspectivele de creştere vor trebui să fie revizuite în jos”, spune Clemens Fuest, preşedintele Ifo. El adaugă că penuria de produse intermediare nu se rezumă doar la semiconductori, reuşind să afecteze şi industria auto a ţării.
„Vorbim despre produse din metal şi plastic, chiar şi din hârtie. De asemenea, avem şi problema reprezentată de pandemie”, continuă Fuest.
Veştile vin pe măsură ce Germania se pregăteşte pentru alegerile de luna viitoare, prin intermediul cărora va fi desemnat succesul cancelarului Angela Merkel, care s-a aflat timp de 16 ani la conducerea ţării.
Bundesbank, banca centrală a Germaniei, a declarat că performanţa economică de anul acesta se va încadra sub creşterea de 3,7% pe care a preconizat-o în iunie. Însă Fuest spune că rezultatul depinde de durata întreruperilor lanţurilor de aprovizionare.
„Vedem cum lucrurile se înrăutăţesc în segmentul dedicat producţiei. Dacă situaţia va continua, va exista un declin semnificativ al perspectivelor de creştere.”
Datele publicate astăzi arată că economia Germaniei, care se bazează pe exporturile către Elveţia, continuă să fie afectată de problemele de aprovizionare. În acest sens, un indice de încredere realizat de Credit Suisse s-a prăbuşit cu 51 de puncte la -7,8 în august.
Săptămâna trecută, un sondaj realizat cu ajutorul a 3.000 de companii germanii a arătat că majoritatea societăţilor se aşteaptă ca rupturile lanţurilor de aprovizionare să ofere semne de îmbunătăţire începând cu anul viitor. Conform studiului citat de Bloomberg, businessurile au început să paseze către clienţi costurile tot mai mari ale produsele intermediare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro