Probleme în paradisul industriei de lux. Unul dintre cele mai iubite branduri din lume încearcă o revitalizare, dar profitul se lasă aşteptat
Grupul francez de branduri de lux Kering întâmpină dificultăţi în procesul său de „revitalizare” a brandului Gucci, principala sa sursă de venituri, ceea poate afecta preţul acţiunilor, arată analiştii din cadrul XTB, companie de tranzacţionare şi investiţii pe bursele internaţionale.
Compania desfăşoară schimbări pentru a îmbunătăţi imaginea de lux a brandului Guccci, dar implementarea durează mai mult decât se anticipase iniţial. Drept urmare, există probabilitatea ca profiturile Kering să fie mult mai scăzute în acest an decât primele estimări.
Câştigul per acţiune, în 2024, al grupului Kering, ar putea să scadă cu până la 30%, în comparaţie prognoza anterioară de scădere de 14%.
Printre schimbările avute în vedere pentru Gucci se numără şi recrutarea unui nou designer creativ şi mai puţine vânzări en-gros. Compania investeşte masiv în revigorarea brandului prin diverse campanii de marketing, noi design-uri şi concepte ale magazinelor. Toate aceste intervenţii exercită presiuni asupra profitului pe termen scurt.
Totodată, piaţa din China, care este mai slabă, afectează vânzările Gucci. Asia rămâne, însă, principala sa piaţă, cu 32% din vânzări. Se aşteaptă ca noile colecţii să intre în magazine în al treilea trimestru al anului 2024, dar vânzările ar putea să nu se redreseze până în 2025.
În ansamblu, grupul Kering se află într-o perioadă de tranziţie. Succesul strategiei sale de restructurare, în special pentru Gucci, va determina performanţa viitoare a companiei. Acţiunile companiei franceze au deschis cu o scădere de peste 7%, iar de la începutul anului, au acumulat o scădere de 19%.
Acest tip de companie operează cu marje de profit mult mai mari decât media sectorului, ceea ce le permite să reziste mai bine perioadelor de inflaţie. Exclusivitatea şi înalta calitate a produselor lor le permit, de asemenea, să crească preţurile fără a altera cererea, subliniază analiştii XTB.
În cele din urmă, îşi concentrează investiţiile pe inovaţie, pe creativitatea în dezvoltarea de produse noi şi pe colaborări pentru a menţine viu interesul consumatorilor. Toţi aceşti factori au fost deja luaţi în considerare, deşi investitorii se aşteptau la o recuperare mai mare a vânzărilor în China, care continuă să fie condiţionate de instabilitatea economiei acelui stat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro