Producătorii de automobile din România reacţionează la posibila “taxă de solidaritate”: Este inoportună şi va avea un impact total negativ asupra sectorului auto local

Autor: Cristina Bellu Postat la 09 decembrie 2021 36 afişări

Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) consideră că introducerea taxei de solidaritate pentru companiile cu afaceri de peste 100 de milioane de euro pe an este inoportună şi va avea un impact total negativ asupra sectorului auto local.

Producătorii de automobile din România reacţionează la posibila “taxă de solidaritate”: Este inoportună şi va avea un impact total negativ asupra sectorului auto local

Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) consideră că introducerea taxei de solidaritate pentru companiile cu afaceri de peste 100 de milioane de euro pe an este inoportună şi va avea un impact total negativ asupra sectorului auto local.

Reacţia vine în urma propunerii reprezentanţilor UDMR în timpul discuţiilor coaliţiei pe tema bugetului, de a introduce o taxă de 1% din cifra de afaceri a companiilor care au un business de peste 100 mil. euro pe an.

“În contextul economic actual, în fapt o intersectare a 4 crize: pandemia COVID 19, lipsa de componente electronice, cresterea preturilor la energia electrica si gaze naturale, cresterea preturilor la materii prime, la care putem adauga inflatia in crestere; evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto national, ACAROM considera ca total inoportuna impunerea de noi taxe companiilor”, spun reprezentanţii asociaţiei.

Potrivit acestora, dupa doi ani succesivi de scadere a cifrei de afaceri, şi avand la orizont provocari majore  pentru sectorul auto printre care electrificarea, decarbonizarea, dar şi noi schimbari in mobilitate, impunerea unei noi taxe nu va face altceva decat sa impovareze si mai mult bugetele companiilor.

“Lipsa de predictibilitate fiscala sau legislativa, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu si lung inainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto national, ducand la renuntarea la planurile de investitii in curs, la scaderea atractivitatii Romaniei ca posibila destinatie pentru proiecte noi, implicit la pierderea unui numar important de locuri de munca”,adaugă reprezentanţii ACAROM.

Ei consideră că doar un dialog deschis, corect cu autoritatile nationale, poate contribui efectiv si eficient la cresterea economica, la cresterea gradului de competitivitate si la dezvoltarea durabila a Romaniei.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din Romania – ACAROM, reprezentant al industriei auto naţionale, însumează peste 170 de companii inclusiv DACIA si FORD, organizaţii si instituţii cu activităţi in sectorul auto.

Industria auto românească, a generat in 2020 o cifra de afaceri de 26.4 miliarde euro, 14% din produsul intern brut, deţine o pondere de 26% din totalul exporturilor nationale, avand peste 230.000 angajati direct.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.