Producătorul de ceaiuri Fares apoape şi-a dublat profitul la fabrica din Orăştie în 2020. Laboratoarele Fares Bio Vital au avut anul trecut un număr mediu de 447 de angajaţi, cu 55 de oameni mai mulţi decât în 2019
Laboratoarele Fares Bio Vital, o afacere deţinută de antreprenori români, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de aproape 102,7 mil. lei (21,3 mil. euro), în creştere cu 25% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 81,9 mil. lei (17,3 mil. euro), potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Laboratoarele Fares Bio Vital, o afacere deţinută de antreprenori români, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de aproape 102,7 mil. lei (21,3 mil. euro), în creştere cu 25% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 81,9 mil. lei (17,3 mil. euro), potrivit calculului făcând de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania aproape şi-a dublat profitul în 2020, ajungând la 21,7 mil. lei (4,5 mil. euro), de la 11,4 mil. lei (2,4 mil. euro) în anul precedent, conform informaţiilor publice.
Fares produce şi comercializează ceaiuri, uleiuri, siropuri, pulberi din plante, creme, capsule sau comprimate, aflându-se pe primul loc în rândurile brandurilor de pe piaţa locală a ceaiurilor, un teren pe care să le concureze cu mărci autohtone precum Plafar, cât şi cu branduri ale unor giganţi precum Unilever. Produsele sub brandul Fares, făcând Orăştie, ajung în mai multe ţări în afară de România, printre care Ungaria, Italia, Spania, Marea Britanie, Malta, Cipru, Grecia, Norvegia sau Belgia. Şi în prezent, plantele din care sunt făcute produse Fares sunt cultivate pe 200 de hectare de lângă Orăştie, locul în care a fost fondat businessul.Compania utilizează în producţia 200 de specii diferite de plante medicinale şi realizează în jur de 400 de produse, dintre care undeva la 65-70% sunt reţete originale, create de Fares.
Brandul Fares şi-a început istoria în 1929 la Orăştie. Bazele mărcii se leagă însă de înfiinţarea primei farmacii din acest oraş hunedorean, sub numele „La Leul de Aur’’, consemnată în anul 1697.
Două secole mai târziu, la conducerea farmaciei a ajuns farmacistul Andrei Farago. El a fost cel care în 1929 a fondat firma ’’Digitalis, Prima Companie Română pentru Cultivarea Plantelor Medicinale Orăştie’’, premergătoare actualei Fares. Folosindu-se de maşini de tocare şi selectare şi de uscătoare, sub îndrumarea farmacistului Farago, au fost comercializate ceaiuri, siropuri şi uleiuri esenţiale din plante medicinale. Perioada interbelică a adus primele exporturi, prin relaţii comerciale în Europa, dar şi în America de Nord.
În perioada comunistă, firma a fost inclusă în structura de stat numită Plafar, iar imediat după căderea regimului comunist, în 1989, businessul fondat de Andrei Farago s-a desprins din forma de organizare impusă de stat, devenind companie privată cu capital integral românesc. Obiectul principal de activitate era la acea vreme fabricarea zahărului, a produselor din cacao, a ciocolatei şi a produselor zaharoase, prelucrarea ceaiului şi a cafelei, fabricarea condimentelor, a preparatelor alimentare omogenizate şi a alimentelor dietetice, precum şi a altor produse alimentare.
Cu cine se bate
Pachetul majoritar de acţiuni în cadrul Laboratoarele Fares Bio Vital, compania care deţine brandul Fares, este deţinut de Silviu Socol, potrivit celor mai recente date ale ZF. În perioada 2011-2015, Fares a investit aproximativ 2,5 mil. euro în spaţiile de producţie din Orăştie, în utilaje şi logistică, potrivit unor informaţii anterioare. Compania lucrează direct cu aproximativ 5.000 de farmacii, magazine naturiste, magazine alimentare din comerţul tradiţional, precum şi cu lanţurile internaţionale de hipermarketuri şi supermarketuri.
Printre concurenţii Fares, cel mai mare jucător din piaţă după vânzare, se găsesc branduri precum Kalpo (un producător român de ceai înfiinţat în urmă cu 26 de ani în Buzău), producătorul polonez Belin, Plafar (compania de stat care a înglobat brandul născut în Orăştie), dar şi Celmar din Polonia. Jucătorii sunt prezenţi atât în farmacii şi magazine naturiste, cât şi în supermarketuri, acolo unde au acces la un bazin mai mare de clienţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro