Producătorul de ţigarete Philip Morris International a plătit taxe de peste 2,5 mld. lei la bugetul de stat în 2020, echivalentul a 1,7% din încasările fiscale totale ale guvernului în anul respectiv
Producătorul de ţigarete Philip Morris International (PMI), de al cărui nume se leagă brandurile Marlboro şi noul dispozitiv de încălzire a tutunului IQOS, anunţă că vânzările de produse Philip Morris pe piaţa din România au generat în 2020 accize în valoare de 1,9 miliarde lei şi TVA în cuantum de 0,6 miliarde lei.
Sumele virate de companie la bugetul de stat, cu titlu de taxe şi impozite, reprezintă echivalentul a 1,7% din încasările fiscale totale ale guvernului în anul respectiv. Totodată, accizele plătite de PMI în România reprezintă 13% din veniturile bugetare din accizele pe tutun în 2020, arată datele transmise miercuri de oficialii companiei.
Impactul total al activităţii economice desfăşurate în 2020, impact direct, indirect şi indus, a fost estimat la 4,4 de miliarde lei, clasând compania drept al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa FMCG din România în anul respectiv.
„Dacă ne raportăm doar la anul 2020, impactul economic total al companiei este estimat la 4,4 miliarde lei. Aceasta face ca PMI să fie al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa FMCG din România. Investiţiile de aproape 500 de milioane dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producţie de ultimă generaţiei pentru consumabilele pentru IQOS şi alte produse fără fum. În momentul de faţă mai mult de 90% din producţia fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de ţări”, spune Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.
El estimează că până la finalul anului 2023 compania va mai investi încă 100 de milioane de dolari în business-ul local.
În ceea ce priveşte numărul de locuri de muncă create de companie în România, în perioada 2016-2021, numărul angajaţilor a crescut de la 858 la 1.178 – o rată anuală de creştere de 7%.
“Procentul este foarte important în contextul în care sectorul industrial în ţara noastră înregistrează un declin de 1%. Per ansamblu, efectul total produs de companie pe piaţa forţei de muncă, inclusiv efectele indirecte şi induse, este mult mai mare. Compania generează, astfel, un nivel total estimat de 2.945 de locuri de muncă în 2020”, notează un raport al Strategic Thinking Group, care analizează impactul economic al Philip Morris în România.
Un aspect calitativ important, referitor la contribuţia companiei la economia locală, este reprezentat de salariile medii plătite angajaţilor săi, situate la un nivel ridicat, cu mult peste media naţională.
În 2020, salariul mediu brut în cadrul celor două companii era de 1,7 ori mai mare decât salariul mediu brut pe economie. Femeile câştigă cu 13% mai mult decât bărbaţii, invers faţă de situaţia la nivel naţional, în care femeile au salarii cu 2% mai mici decât bărbaţii. În plus, o parte importantă din angajaţii companiei sunt tineri, 19% dintre aceştia au 30 de ani sau chiar mai puţin, raportat la media naţională de 15%.
În 2020, Philip Morris a avut la nivel global venituri nete de 28,7 miliarde de dolari, iar aproape un sfert din venituri au fost generate de produsele „fără fum“, potrivit datelor din raportul financiar pe 2020 al companiei. În România, Philip Morris are două companii (Philip Morris România şi Philip Morris Trading) cu afaceri cumulate de peste 3,4 miliarde de lei (809 milioane de dolari) în 2020, potrivit datelor raportate în bilanţul depus la Ministerul de Finanţe.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro