Producătorul Napolact: Reducerea adaosului comercial la alimente nu reprezintă o soluţie sustenabilă pe termen lung, decizia punând mare presiune pe fermieri şi producători
Reprezentanţii Friesland Campina România, producătorul lactatelor Napolact, unul dintre cele mai importante branduri româneşti din sector, spun că datele preliminare disponibile pentru categoria lapte arată că de la începutul anului s-au înregistrat scăderi de penetrare şi volum mediu per tranzacţie la nivelul întregii categorii.
Reprezentanţii Friesland Campina România, producătorul lactatelor Napolact, unul dintre cele mai importante branduri româneşti din sector, spun că datele preliminare disponibile pentru categoria lapte arată că de la începutul anului s-au înregistrat scăderi de penetrare şi volum mediu per tranzacţie la nivelul întregii categorii.
„Nu vedem o schimbare semnificativă odată cu semnarea acordului în luna mai, însă este mult prea devreme pentru a trage o concluzie relevantă. Pentru noi, şi în special pentru brandul Napolact, este important să ajutăm la un acces facil la alimentele de bază, să nu uităm că 1 din 2 români care consumă micul dejun optează pentru lactate, aceasta fiind cea mai importantă masă a zilei“, au spus reprezentanţii companiei pentru ZF.
Cât despre proiectul prin care guvernul vrea să limiteze adaosurile comerciale practicate de retaileri şi procesatori pentru produsele de bază, reprezentanţii Friesland Campina România, companie prezentă în top cinci procesatori de lapte, spun că aşteaptă metodologia de implementare.
‚Am vrea totuşi să atragem atenţia asupra faptului că nu reprezintă o soluţie sustenabilă pe termen lung, decizia punând mare presiune pe fermieri şi producători. O strategie de susţinere a producţiei locale şi a brandurilor româneşti reprezintă o soluţie cerută şi preferată şi de către consumatori“, au spus aceştia.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a publicat recent pe site-ul propriu un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care propune limitarea adaosurilor comerciale practicate la produsele de bază (pâine, lapte, anumite legume, făină, mălai, ouă, ulei vegetal, zahăr etc.), pentru o perioadă de trei luni, pentru a opri creşterea preţurilor.
Astfel, procesatorul va putea practica un adaos comercial de maxim 20%, comerciantul maximum 20%, iar pe lanţul de distribuţie adaosul comercial va fi de maxim 5%.
Friesland Campina produce brandul Napolact în două unităţi în Târgu-Mureş şi Baciu (jud. Cluj), lucrând cu peste 1.000 de fermieri. Procesatorul colectează peste 300.000 de lapte zilnic. Compania a raportat o cifră de afaceri de 576 mil. lei în 2022, în creştere cu 23% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro