Profitul Volkswagen a scăzut cu 3 miliarde de euro în timp vânzările de maşini s-au prăbuşit cu 25%. Totuşi, producătorul german se aşteaptă să termine anul pe plus
Volkswagen încă se aşteaptă să termine pe plus anul acesta în ciuda unei „crize fără precedent” generate de pandemia de coronavirus, care a pus la pământ vânzările şi veniturile din primul trimestru, scrie CNN.
Cel mai mare producător auto la nivel global a declarat miercuri vă profitul operaţional a ajuns la 904 milioane de euro de la 3,9 miliarde de euro în urmă cu un an, de vreme ce vânzările de vehicule au scăzut în întreaga lume. Compania a declarat că va avea profit în 2020, dar cu mult sub cel de anul trecut.
Volkswagen, care deţine brandurile Audi, Porsche şi Seat, a spus că vânzările de maşini au scăzut cu 25% la 1,9 milioane. Compania, precum alţi producători auto majori, a început să reia treptat activităţile din fabricile europene. Luni, producătorul german a redeschis fabrica din Wolfsburg, Germania, după cea mai lungă perioadă de inactivitate din 1938 încoace.
„Vom întâmpina o serie de provocări, având în vedere intensitatea tot mai mare a competiţiei, preţurile volatile ale materialelor prime şi măsurile tot mai dure privind emisiile de dioxid de carbon”, a declarat Frank Witter, directorul financiar din cadrul VW.
„Volkswagen şi alţi producători germani precum BMW şi Daimler se vor descurca mai bine celelalte grupuri auto datorită prezenţei masive pe care o are în China, ţară care se întoarce treptat la normalitate”, a spus Ferdinand Dudenhöffer, fondatorul Centrului de Cercetare din Industria Auto al Universităţii din Duisburg-Essen.
Vânzările de maşini din Europa vor avea nevoie de cel puţin 10 ani pentru a reveni la nivelurile din 2019, a spus Dudenhöffer.
În luna octombrie a anului trecut, România se afla pe lista scurtă a ţărilor unde Volkswagen ar putea deschide o nouă uzină în valoare de un miliard de euro.
„România are o forţă de muncă bine calificată în domeniu şi avem zone cu tradiţie auto unde există loc pentru dezvoltare. Am discutat inclusiv cu ingineri români din Germania şi din alte ţări care au spus că sunt pregătiţi să revină acasă dacă un astfel de proiect ar veni în România”, a declarat Ştefan Radu Oprea, Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat de la acea vreme.
România este unul dintre principalii furnizori de componente pentru compania germană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro