Promisiunile începutului de an. Ce şi-au propus să facă la început de 2022 şefii unora dintre cele mai cunoscute companii din România?

Autor: Andra Stroe Postat la 22 ianuarie 2022 335 afişări

Pentru unii demodate, pentru alţii motivante, listele cu obiective setate la început de an, un obicei vechi de secole, îşi au încă locul, pentru mulţi dintre noi, şi în 2022. Cum arată listele cu rezoluţii ale executivilor din România şi ce reţete urmează aceştia pentru a le îndeplini?

„Lista în sine nu este de ajuns, însă ajută foarte mult, în funcţie de modul în care este folosită şi/sau operaţionalizată”, este de părere Alexandru Dincovici, antropolog şi general manager, IziBiz Consulting. În primul rând, notează el, dacă este revizitată periodic sau păstrată într-un loc vizibil, va ajuta la menţinerea într-un plan conştient a obiectivelor respective, astfel încât ele să nu fie niciodată pierdute din vedere.” În al doilea rând, adaugă antropologul, dacă este transformată, după modelul planificării strategice, şi operaţionalizată, se poate dovedi un instrument mult mai uşor de urmărit şi de folosit, chiar dacă acest lucru presupune, din multe puncte de vedere, o intruziune mai profundă a logicii pieţei în viaţa personală şi o demarcare din ce în ce mai ştearsă dintre planul personal şi cel profesional. „Spun asta deoarece există o astfel de intruziune chiar şi atunci când un asemenea instrument este folosit pentru a ajuta la atingerea unor obiective personale, nu doar atunci când obiectivele profesionale ajung să invadeze spaţiul personal.” Realitatea este destul de dezordonată, şi există nişte avantaje care decurg din această lipsă de predictibilitate şi de ordonare, este de părere executivul IziBiz. „Impunerea forţată a unui anumit tip de raţionalitate în spaţiul privat poate aduce după sine şi consecinţe neplăcute în plan personal.” În opinia lui, crearea unei liste cu rezoluţii sau obiective la început de an este, pentru manageri şi antreprenori, o necesitate, pentru că decurge direct din logica de piaţă a întreprinderii sau corporaţiei. „Am putea chiar spune că ţine de o logică a capitalismului, apărută ca o consecinţă a apariţiei contabilităţii în partidă dublă. Contabilitatea este cea care le-a permis oamenilor de afaceri evaluarea «raţională» a consecinţelor deciziilor luate în trecut, şi a crescut implicit importanţa proiecţiilor în viitor.”

Potrivit lui, aşa cum companiile ajung să facă previziuni şi să stabilească obiective de la an la an, uneori de la trimestru la trimestru, şi managerii şi executivii adoptă un astfel de instrument de afaceri, pe care îl extind de multe ori şi în viaţa personală, nu doar în cea profesională. „În societatea actuală se vorbeşte destul de mult despre un imperativ capitalist al optimizării, şi mulţi autori au remarcat pătrunderea aceleiaşi logici în cele mai multe cotloane ale vieţii personale. Ulrich Brockling (profesor german de sociologie, autorul cărţii Sinele Antreprenor), a anunţat deja «sinele antreprenor», un proiect constant, continuu, care nu se termină, de fapt, niciodată. Adoptând acea logică a pieţelor în viaţa noastră, suntem cvasi-forţaţi să împrumutăm astfel de instrumente de planificare economică din companie şi să le adaptăm propriei vieţi, pentru a putea ţine pasul cu cerinţele modernităţii şi a ne perfecţiona constant.”

Managerii şi executivii, spune Dincovici, sunt mult mai prinşi în acest context, astfel încât în cele mai multe medii profesionale, cel puţin antreprenoriale şi corporatiste, obiectivele anuale, eventual cât mai cuantificate după modelul SMART (specific, measurable, achievable, relevant, time-bound – specifice, măsurabile, realizabile, relevante şi cărora le poţi aloca timpul necesar - n. red.), reprezintă un imperativ.

Despre paşii pe care ar trebui să îi urmăm pentru a nu da greş în lupta cu noi înşine pentru respectarea ţelurilor fixate, Dincovici crede că este indicat, în primul rând, să nu scăpăm din vedere obiectivele pe care ni le-am propus, însă în acelaşi timp să ni le şi setăm cât mai realist cu putinţă şi să transformăm ceea ce vrem cu adevărat să reuşim într-un plan de acţiune care să poată fi executat. Cu toate acestea, el subliniază că uneori e bine să mai dăm şi greş, pentru că nu putem controla absolut tot şi nici nu este indicat să încercăm. „E important să ne putem motiva în anumite situaţii, însă trebuie păstrat un echilibru pentru a nu ajunge să fim copleşiţi de un ritm pe care ni-l impunem, poate inconştient, şi căruia putem ajunge să nu îi mai facem faţă. (…) Avem nevoie de o planificare bună, care să permită însă şi execuţia.”

Potrivit unui studiu al Universităţii din Scranton, citat de Forbes, doar 8% dintre oameni reuşesc să îşi respecte rezoluţiile alese în pragul noului an. De ce eşuează însă mulţi în respectarea propriilor obiective? „În primul rând pentru că obiectivele nu sunt realiste, sau pentru că sunt scăpate din vedere după un anumit timp. Este nevoie de un efort consistent şi de perseverenţă pentru a atinge orice tip de obiectiv”, crede antropologul. În al doilea rând, adaugă el, mereu apar situaţii neprevăzute care ne pot da planurile peste cap, şi unele dintre obiective sau rezoluţii de Anul Nou pur şi simplu nu mai pot fi duse până la capăt. „În alte situaţii ele pot să nu mai merite duse până la capăt, însă după cum aminteam, e important să ţinem minte că eşecul în sine nu este un lucru rău. Nu suntem nici maşini, nici întreprinderi, ci oameni, şi nu trebuie să uităm asta niciodată.” New York Times scrie că motivele din spatele eşecului stau în fixarea unor rezoluţii bazate pe opinia altora sau a societăţii cu privire la ceea ce ar trebui să schimbăm la noi înşine, în faptul că sunt prea vagi, ori că ne fixăm ţeluri nerealiste.

Fiecare obiectiv, privit ca destinaţie

 „Mi-e dor să văd oamenii zâmbind, aşa că unul dintre obiectivele personale este să fac tot ce ţine de mine pentru asta. În business am acelaşi obiectiv pe care îl avem în fiecare an, şi anume, să creştem mai mult decât piaţa şi să luăm orice oportunitate, ocazie sau experienţă care apare. Cred că 2022 va fi un an mai puţin liniar decât anul trecut şi va avea câteva sincope pe care cred eu că suntem pregătiţi să le anticipăm”, spune Anca Bidian, CEO, Kiwi Finance. În ceea ce o priveşte, un obiectiv este ca o destinaţie unde îşi propune să ajungă, deci simplul fapt că există o motivează să îl îndeplinească. Totuşi, subliniază ea, niciun obiectiv nu are sens dacă nu există voinţă şi planul de a-l atinge. „Iar asta este o motivaţie intrinsecă. În acelaşi timp, promisiunile făcute mie sau celorlalţi sunt, poate, cea mai puternică motivaţie pentru mine.” Pe parcursul anului, Anca Bidian nu are o reţetă pe care o urmează. „Întotdeauna însă vreau să fiu «the better me» când îmi propun ceva.” Îi place, de asemenea, să ţină o dinamică a obiectivelor pe parcursul unui an şi să le ajusteze cu toate oportunităţile care apar sau pe care doar le intuieşte la un moment dat. Executivul consideră lista cu obiective obligatorie, chiar dacă nu este făcută neapărat la început de an. „În primul rând, fără listă este foarte complicat să prioritizez şi să urmăresc provocările sau atingerea obiectivelor. Apoi va fi greu să mai ştiu la finalul anului câte şi ce obiective am atins, eventual care au rămas pentru următorul an sau care nu mai sunt de actualitate. Este foarte util şi valoros să am o imagine înainte şi după, atât pentru un bilanţ personal, cât şi pentru lecţiile învăţate pentru anii următori.”


Cele mai comune rezoluţii fixate de oamenii de pretutindeni la început de an:

Să fac mai multe exerciţii

 Să slăbesc

ŽSă devin mai ordonat

Să deprind noi abilităţi sau hobby-uri

 Să trăiesc clipa

‘ Să economisesc mai mulţi bani

’ Să renunţ la fumat

" Să petrec mai mult timp cu familia şi cu prietenii

  Să călătoresc mai mult

• Să citesc mai mult

Sursa: goskills.com


Pas cu pas

Pentru Raluca Radu, country manager, Answear şi fondator al MTH Digital, unul dintre cele mai importante obiective din acest an este să consolideze creşterea obţinută în perioada 2020 – 2021. „Piaţa de e-commerce şi digital marketing din România a crescut accelerat odată cu pandemia, când utilizatorii de internet au realizat accesibilitatea e-commerce-ului, iar afacerile româneşti au început să investească în deschiderea canalului de vânzare online.” În acelaşi timp, ea crede că este deosebit de important ca, acum, intrarea în e-commerce să fie consolidată şi însoţită de rezultate concrete. „Ce îmi propun pentru 2022 este consolidarea sănătoasă a echipei şi focus pe loializarea şi retenţia clienţilor.” Deoarece îi place foarte mult ceea ce face, Raluca Radu spune că este foarte conectată la ceea ce se întâmplă în business. „Îmi vin constant idei noi, soluţii noi şi sunt în permanenţă conectată la domeniu din plăcere. Este adevărat ce se spune: atunci când îţi place ceea ce faci, clar nu simţi că munceşti şi atunci e uşor să te îndrepţi constant către ţeluri curajoase.” Executivul se descrie drept o persoană care are obiectivele anuale notate şi face un review al acestora în fiecare lună. „Am observat că mă ajută mult disciplina aceasta de monitorizare a progresului. Atunci când faci un review constant al obiectivelor îţi iei motivaţia din obiectivele deja bifate, îţi dai seama că ai uitat să te ocupi de anumite obiective şi chiar că unele obiective setate iniţial nu mai sunt relevante.” În opinia sa, importanţa listei de început de an este determinată de modul în care o foloseşti. Astfel, crede Raluca Radu, dacă setezi obiective realiste, dacă este însoţită de un plan de atingere a acestora, dacă o monitorizezi constant, atunci cu siguranţă va fi un instrument puternic. 

Cel mai bun an

În ceea ce o priveşte pe Rucsandra Hurezeanu, fondator şi CEO, Ivatherm, ea spune că rezoluţiile sale personale sunt legate de grija pentru ceilalţi şi de trăirea fiecărei clipe cu bucurie şi recunoştinţă. Pe zona de business şi-a propus obiective cuantificabile, dintre care enumeră crearea de produse noi, sigure şi eficiente, un obiectiv pe care îl reînnoieşte şi anul acesta, construirea unei prezenţe online tot mai importante şi fructificarea oportunităţilor digitale, dar şi grija faţă de mediu şi alinierea la economia circulară, „un obiectiv asumat şi în 2022”.

„Suntem animaţi de viziunea noastră comună de a formula cele mai bune cosmetice pentru piele, de a construi o companie mare, internaţională. Ştim care e drumul. Nu e uşor, nu e rapid, dar ce urmează e tot mai interesant. Iar noi devenim mai buni în fiecare zi.” Pentru a se asigura că îşi menţine obiectivele fixate la început de an şi pe parcursul următoarelor luni, antreprenoarea spune că nu le pierde niciodată din vedere şi e atentă să conştientizeze permanent locul în care se află raportat la acestea. „În acelaşi timp, fiecare membru al echipei are obiective lunare, trimestriale, anuale pe care le evaluăm mereu pe parcursul anului. Performanţele sunt sărbătorite şi premiate. Obiectivele fixate la începutul anului nu sunt doar cuvine aruncate pe hârtie, ci sunt luate în serios şi urmărite cu atenţie.” În viziunea sa, afacerile mici trec, de multe ori, în anul următor cu obiectivul de a face compania mai puternică şi de a o extinde. „Ca toate rezoluţiile Anului Nou, aceste planuri pot fi uitate când intrăm în provocările şi activităţile de zi cu zi. De aceea e bine să avem obiective sau rezoluţii realiste şi să nu le uităm pe parcursul anului.” La început de an, antreprenoarea are încredere că 2022 va fi cel mai bun an al companiei Ivatherm. „Am făcut progrese importante în toate direcţiile, inclusiv în expansiunea internaţională. Avem câţiva parteneri foarte mari în ţări cu potenţial uriaş.”

Obiective bine definite

Când vine vorba de obiectivele de dezvoltare personală şi de business pentru 2022, Sorin Stoica, CEO Eturia, are o listă bine definită. În plan personal, îşi doreşte ca în acest an să integreze mai multe obiceiuri legate de nutriţie şi sport în program, să aloce un timp de calitate constant soţiei şi copilului, să citească în fiecare zi minim 30 de minute, să iasă cât mai des în natură şi să îşi aloce zilnic timp de reflecţie şi meditaţie. În business, executivul şi-a propus să consolideze creşterile prin sedimentarea proceselor de lucru, să facă, alături de echipă, un refresh pe tehnologie, să lanseze o divizie de business cu vânzare 100% online pentru vacanţele de plajă, dar şi o aplicaţie pentru clienţii Eturia Club, unde să poată comunica mai uşor şi mai eficient înainte şi pe timpul vacanţelor. Nu în ultimul rând, Sorin Stoica vrea să aibă „angajaţi fericiţi şi împliniţi”. În business, spune el, are o serie de OKR (objectives and key results) şi KPI (key performance indicators) pe care îi urmăreşte lunar. „Pe plan personal, deasemeni, folosesc obiective SMART (specific, measurable, achievable, relevenat, time-bound) care mă asigur că au în spate obiceiuri clar definite care să ducă la aceste obiective. Dacă rezultatele se îndepărtează de obiectivul final, atunci schimb abodarea.” În lupta pentru a-şi atinge ţelurile stabilite, el spune că este motivat de dorinţa de a-şi atinge cea mai bună versiune a sa, dar şi de „dorinţa de a fi o contribuţie” pentru cei din jurul său. „Asta în timp ce mă bucur de călătorie.” Executivul consideră că la fiecare început de an e foarte important să ştii unde vrei să ajungi. Astfel, obiectivele sunt esenţiale şi crede că ele trebuie atât setate cât şi urmărite. „La fel de important cred că este să ai o listă de obiceiuri, respectiv bune practici de implementat, care să ducă la realizarea acelor obiective. Cu alte cuvinte, nu doar să îţi fixezi un obiectiv, ci să te întrebi şi cum vei atinge acel obiectiv.”

Un CEO organizat

Beatrice Dumitraşcu, CEO, Residential Division One United Properties, spune că 2021 a fost un an extraordinar de bun pentru echipa pe care o conduce, aşa că anul acesta şi-a propus să continue planurile de creştere. „Avem multe proiecte noi pe care le vom lansa, avem o echipă deja consolidată, pe care îmi doresc să o pot extinde şi îmi doresc să rămânem la fel de originali şi să oferim cele mai bune soluţii clienţilor noştri.” În plan personal, ea îşi doreşte mai multe vacanţe şi călătorii şi mai mult timp pentru lecturi. Pentru reprezentanta One United, simplul fapt că are obiective clare este motivant. „Sunt o persoană organizată şi am nevoie de acest cadru pentru a-mi desfăşura activitatea profesională. Ţelurile pe care le setez au devenit driverul principal.” În ceea ce o priveşte, alcătuirea unei liste cu obiective de început de an este foarte importantă pentru că o ajută să rămână organizată şi să aibă perspectivă. „Obiectivele sunt cele care mă menţin ancorată în planul mai amplu pe care l-am setat.” În opinia sa, pentru a te asigura că îţi respecţi obiectivele este necesară perseverenţa. „Am liste întregi cu taskuri şi obiective şi la fiecare început de săptămână ştiu foarte clar ce acţiuni trebuie închise pentru a avansa. Nu îmi place să las în urmă lucruri neterminate, astfel încât mereu revin asupra acestor liste cu taskuri. E o disciplină creată în timp, dar care mă ajută să menţin, pas cu pas, obiectivele setate.” 

Plăcerea de a munci

Aflată în fruntea uneia dintre cele mai de succes afaceri antreprenoriale româneşti, Adelina Badea, CEO, Mobexpert, spune că, în ceea ce o priveşte, munca are o importanţă majoră. „Îmi place să muncesc, sunt unul dintre oamenii pentru care munca chiar contează şi găsesc satisfacţie în lucrul bine făcut, în îndeplinirea ţelului propus. Este într-un fel ca escaladarea unui munte pentru un alpinist, toate etapele care duc la îndeplinirea obiectivului, planificarea, finalizarea fiecărei etape în parte, toate acestea mă motivează să merg mai departe.” În opinia sa, fiecare ar trebui să vadă locul de muncă în acelaşi mod în care un artist îşi priveşte opera de artă, aşa cum un părinte îşi vede copilul sau în felul în care un leader îşi iubeşte echipa. „Iar eu iubesc ceea ce fac.” Pentru îndeplinirea obiectivelor, executivul fixează, de obicei, câteva repere care o ajută să identifice uşor în ce etapă a proiectului se regăseşte în acel moment. „Bineînţeles, obiectivele, ca orice altceva în viaţă, se mai schimbă, evoluează de-a lungul timpului, chiar şi pe durata relativ scurtă a unui an. Nu îmi e frică să le schimb şi chiar să le abandonez în favoarea altora, pentru o perioadă, dacă intervin obiective mai importante sau oportunităţi noi.” Un exemplu elocvent este, în opinia sa, 2020, un an care ne-a făcut să ne schimbăm obiectivele radical, într-un timp foarte scurt şi pentru o perioadă relativ lungă de timp. Când vine vorba de importanţa alcătuirii unei liste cu obiective la început de an, Adelina Badea consideră că este important să porneşti la drum ştiind unde vrei să ajungi, care este destinaţia, dacă vrei cu adevărat să reuşeşti. „La fel de important este şi să stabileşti ce ai de făcut săptămâna aceasta, luna acesta, anul acesta, dar mai important decât alcătuirea listei este urmărirea feedbackul pe care îl dai fiecărei etape!”

Pentru acest an, executivul îşi doreşte să continue dezvoltarea şi extinderea reţelei de magazine Mobexpert, în prim plan aflându-se şi noile colecţii de mobilier şi decoraţiuni. „Am început anul trecut extinderea reţelei noastre de magazine Mobexpert prin deschiderea a două magazine de mici dimensiuni, cu suprafeţe între 1.000 şi 1.500 de metri pătraţi. Credem cu adevărat în viitorul retailului şi credem cu tărie că viitorul acestuia este o simbioză între retailul fizic, tradiţional şi retailul digital. Anul acesta vom continua deschiderea de magazine concept Mobexpert în oraşele unde încă nu suntem prezenţi şi sperăm să deschidem cel puţin încă un magazin mare.” În paralel, ea are în vedere continuarea îmbunătăţirii colecţiilor Mobexpert de mobilier şi decoraţiuni, dezvoltarea colecţiei Mobexpert modern, introducerea de noi produse şi game sau chiar a ramurilor adiacente businessului, cum ar fi Mobexpert Homes sau Mobexpert Tiny Houses. „Continuăm proiectul demarat în vara anului trecut, mai exact serviciile de design interior, atât pentru mediul online dar mai ales pentru magazine şi, totodată, ne vom concentra atenţia pe dezvoltarea colecţiei de mobilier în fabricile Mobexpert din Dej, Târgu-Mureş, Bucureşti şi Suceava. 2022 va fi pentru noi, Mobexpert, un an al dezvoltării!”

Cheia de boltă în plan personal şi profesional

Când vine vorba de importanţa familiei şi a echipei în realizarea obiectivelor fixate la început de an, liderii consideră, fără excepţie, că aceşti doi factori sunt, deopotrivă, cruciali. „Familia este cheia de boltă a unei vieţi împlinite. Echipa este acelaşi lucru pentru partea de business. Nu poţi realiza mare lucru pe termen lung dacă nu ai o echipa unită care să împărtăşească aceleaşi valori”, consideră Sorin Stoica. La rândul său, Anca Bidian este de părere că familia şi echipa sunt esenţiale în orice situaţie, după cum obiectivele sunt strâns legate de oameni. „Eu nu am fost niciodată singură şi nu cred că există împliniri fără oameni.” În opinia Rucsandrei Hurezeanu, familia e nucleul de bază în viaţa fiecăruia dintre noi, de aici venind echilibrul emoţional. Antreprenoarea este de părere că atenţia, grija şi iubirea pe care ne-o oferim unul altuia sunt esenţiale pentru o viaţă împlinită. „Copiii mei sunt adolescenţi şi au devenit mai autonomi şi independenţi pentru că au trăit mereu în multe ţări şi culturi diferite la care au fost nevoiţi să se adapteze de mici. Conversaţiile pe care le am cu ei zi de zi sunt cel mai preţios lucru pentru mine.” La fel de importantă consideră că este însă şi echipa cu care lucrează. „Pentru mine, la Ivatherm, evoluţia nu înseamnă pieţe, tehnologie, produse, concurenţă, ci capacitatea de a aduce şi a păstra cât mai mulţi oameni potriviţi în compania mea.” Şi Beatrice Dumitraşcu consideră că aceste două elemente sunt esenţiale. În viziunea sa, nimeni nu poate face nimic singur. „Fără oameni, eşti zero. Cred că este valabil şi în mediul profesional, unde rezultatele şi succesul sunt măsura întregii echipe, dar şi în viaţa de zi cu zi. Familia este cea care aduce echilibru, armonie mentală şi sufletească, în vreme ce echipa de la locul de muncă este cea care face posibile realizările profesionale.” La fel de multă importanţă le acordă şi Adelina Badea. „Fără cele două, familie şi echipă, luate împreună sau separat sau în orice alt fel, eu n-aş putea să fac nimic, să-mi ating niciun obiectiv. Am întotdeauna nevoie de suportul lor, atât al echipei, cât şi al familiei. Orice proiect, orice obiectiv începe cu asumarea lui de către echipa din care fac şi eu parte.” Din punctul său de vedere nici nu poate exista un manager fără echipă sau o echipă care să nu aibă în componenţă şi un manager. „Nu există obiectiv fără echipă, echipa îndeplineşte obiectivul.” Raluca Radu subliniază importanţa echilibrului între viaţa personală şi cea profesională. „Din viaţa personală îmi atrag o mare parte din energia necesară atingerii obiectivelor profesionale. Iar echipa este cu siguranţă cea mai importantă forţă în atingerea obiectivelor unei afaceri.” Potrivit ei, în afara cazului în care eşti freelancer, nu este vorba aproape niciodată despre reuşita unui om sau a unui leader, întotdeauna este vorba despre echipa din spatele afacerii.



Alexandru Dincovici, antropolog şi general manager, IziBiz Consulting

„În alte situaţii obiectivele pot să nu mai merite duse până la capăt, însă e important să ţinem minte că eşecul în sine nu este un lucru rău. Nu suntem nici maşini, nici întreprinderi, ci oameni, şi nu trebuie să uităm asta niciodată.”


Anca Bidian, CEO Kiwi Finance

„Fără o listă este foarte complicat să prioritizez şi să urmăresc provocările sau atingerea obiectivelor. Apoi va fi greu să mai ştiu la finalul anului câte şi ce obiective am atins, eventual care au rămas pentru următorul an sau care nu mai sunt de actualitate. Este foarte util şi valoros să am o imagine înainte şi după.”

Lecţia anului 2021

2021 a fost un an foarte intens pentru mine, iar principala lecţie a fost că trebuie să fim prieteni cu timpul.


Rucsandra Hurezeanu, fondator şi CEO, Ivatherm

„Ca toate rezoluţiile Anului Nou, aceste planuri pot fi uitate când intrăm în provocările şi activităţile de zi cu zi. De aceea e bine să avem obiective sau rezoluţii realiste şi să nu le uităm pe parcursul anului.”

Lecţia anului 2021

Pandemia a creat multe probleme: cele legate de transportul internaţional, creşterile preţurilor materiilor prime, a accentuat o mentalitate bazată pe frică, dar a adus şi noi tendinţe şi oportunităţi. Una dintre ele este amploarea spaţiului digital. Toate brandurile brick and mortar care vindeau 5% în comerţul electronic au ajuns astăzi la vânzări online de 30-40%.”


Raluca Radu, country manager al Answear şi fondator, MTH Digital

„Sunt genul de persoană care le are notate şi face un review al obiectivelor anuale în fiecare lună. (...) Atunci când faci un review constant al obiectivelor îţi iei motivaţia din obiectivele deja bifate, îţi dai seama că ai uitat să te ocupi de anumite obiective şi chiar că unele obiective setate iniţial nu mai sunt relevante.”

Lecţia anului 2021

2021 mi-a arătat cât de important este să te bucuri şi să trăieşti la maxim fiecare moment din viaţa de zi cu zi, şi mă refer chiar şi la cea profesională. Nu cred că a fost un an uşor la nivelul general al pieţei, dar atunci când cauţi să trăieşti la maxim momentele de zi cu zi şi să te bucuri de ele, de micile reuşite, de echipă, de fiecare proiect dus până la capăt, dar cauţi şi să înveţi din proiectele care nu sunt duse la bun sfârşit, atunci cred că suma momentelor se traduce într-un an frumos.


Sorin Stoica, CEO, Eturia

„Familia este cheia de boltă a unei vieţi împlinite. Echipa este acelaşi lucru pentru partea de business. Nu poţi realiza mare lucru pe termen lung dacă nu ai o echipă unită, care să împărtăşească aceleaşi valori.”

Lecţia anului 2021

Să am capacitatea, atât personal cât şi profesional, să mă adaptez unor schimbări bruşte ale mediului în care trăiesc.


Adelina Badea, CEO, Mobexpert

„La fel de important este şi să stabileşti ce ai de făcut săptămâna aceasta, luna acesta, anul acesta, dar mai important decât alcătuirea listei este urmărirea feedbackului pe care îl dai fiecărei etape!”

Lecţia anului 2021

Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi! Nu amâna niciodată ce ai de făcut! Timpul este o resursă extrem de volatilă, limitată şi de neînlocuit. Odată pierdut el nu mai poate fi recuperat. Momentul este ca autobuzul oprit în staţie, odată pierdut nu-l mai poţi întoarce!


Beatrice Dumitraşcu, CEO, Residential Division One United Properties

„Fără oameni, eşti zero. Cred că este valabil şi în mediul profesional, unde rezultatele şi succesul sunt măsura întregii echipe, dar şi în viaţa de zi cu zi. Familia este cea care aduce echilibru, armonie mentală şi sufletească, în vreme ce echipa de la locul de muncă este cea care face posibile realizările profesionale.”

Lecţia anului 2021

Am învăţat că limitele pe care credem că le avem pot fi depăşite.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.