Promovare la vârf: Vladimir Sterescu este primul român în conducerea globală a gigantului american CGS

Autor: Ioana Nita Postat la 14 ianuarie 2025 29 afişări

Antreprenorul român Vladimir Sterescu, care a pus bazele firmei de call-center EasyCall în 2003, cumpărată ulterior de ame­ricanii de la Computer Generated Solutions (CGS), a fost numit în funcţia de preşedinte al diviziei globale de outsourcing a gigantului american specializat în domeniul serviciilor de outsourcing şi soluţiilor software.

Promovare la vârf: Vladimir Sterescu este primul român în conducerea globală a gigantului american CGS

♦ În cadrul diviziei globale de outsourcing a CGS lucrează aproximativ 8.000 de persoane din şase ţări - SUA, Chile, Columbia, România, Israel şi India ♦ Cristian Berdilă va prelua conducerea operaţiunilor CGS din România ♦ Computer Generated Solutions România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri estimată la circa 95 milioane de dolari, în creştere faţă de anul precedent.

Antreprenorul român Vladimir Sterescu, care a pus bazele firmei de call-center EasyCall în 2003, cumpărată ulterior de ame­ricanii de la Computer Generated Solutions (CGS), a fost numit în funcţia de preşedinte al diviziei globale de outsourcing a gigantului american specializat în domeniul serviciilor de outsourcing şi soluţiilor software. Astfel, el devine unul dintre puţinii antre­pre­nori IT din România care după ce şi-au vândut businessul către o corporaţie au avansat pe poziţii globale în cadrul acestora şi totodată şi primul român care accede la o astfel de poziţie în structura globală de conducere a CGS.

În noul său rol de preşedinte al diviziei globale de outsourcing, Sterescu va coordona echipele globale ale diviziei, care numără peste 8.000 de angajaţi din SUA, Chile, Columbia, România, Israel şi India.

El va raporta direct către Phil Friedman, fondatorul şi preşedintele CGS, conducând una dintre cele mai importante divizii ale companiei.

„Expertiza vastă a lui Vlad şi abordările sale inovatoare în sprijinul succesului clienţilor îl fac liderul ideal pentru divizia noastră de outsourcing. Următorii ani vor aduce transformări majore în experienţa clienţilor, pe măsură ce aceştia îmbrăţişează AI şi alte tehnologii avansate. Avantajul CGS este că ne-am născut ca o companie tehnologică, fiind astfel poziţionaţi unic pentru a ajuta clienţii să îşi îmbunătăţească eficienţa şi să îşi eleveze experienţele oferite clienţilor“, a declarat Phil Friedman, preşedinte şi CEO al CGS.

Vladimir Sterescu se numără printre puţinii antreprenori români care au reuşit să îşi vândă afacerea către o companie internaţională de anvergură şi să avanseze în structura sa de conducere globală. În 2003, acesta a fondat EasyCall, una dintre primele companii de call center din România, într-o perioadă în care ţara nu figura pe harta globală a outsourcingului. În 2006, şi-a vândut compania către CGS, rămânând la conducerea operaţiunilor locale şi ocupând ulterior poziţia de Vice-Preşedinte EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa).

Printre antreprenorii din IT-ul românesc care au reuşit să ajungă pe poziţii globale în cadrul giganţilor străini care le-au cumpărat businessurile se numără şi Alexandru Costin, unul dintre fondatorii companiei Interakt, cumpărată de Adobe în 2006. El a emigrat în SUA şi este unul dintre vicepreşedinţii la nivel global ai companiei americane Adobe.

Întrebat de ZF dacă se va reloca în SUA odată cu promovarea pe noua poziţie, Vladimir Sterescu a menţionat că momentan nu, însă totul va depinde în funcţie de cum evoluează businessul CGS - în ce geografii va creşte mai mult.

În noul său rol global, Sterescu are planuri ambiţioase. „Transformările recente ne deschid noi orizonturi pentru expansiunea internaţională, având planuri de intrare pe verticale şi industrii noi, dar şi de extindere pe orizontală în sectoarele unde avem deja o prezenţă solidă“, a afirmat el. „Vom investi în consolidarea parteneriatelor existente şi în crearea unor noi colaborări strategice. Adoptarea tehnologiilor emergente, în special soluţiile bazate pe inteligenţă artificială, va avea un rol esenţial în redefinirea mixului dintre excelenţa în experienţa oferită clienţilor şi eficienţa operaţională.“

Sub conducerea lui Sterescu, CGS România a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, ajungând să opereze şapte centre în Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Constanţa şi Galaţi, cu peste 4.000 de angajaţi. Această expansiune a transformat România într-un hub regional de outsourcing şi a poziţionat CGS ca unul dintre cei mai mari angajatori din ţară. În 2023, CGS România a raportat o cifră de afaceri de 81,5 milioane de euro, într-o uşoară scădere (2%) faţă de 2022, şi un profit net de 7,1 milioane euro, minus 36%. Pentru 2024, cifra de afaceri estimată pentru subsidiara locală a CGS este de circa 95 milioane de dolari.

Odată cu promovarea lui Vladimir Sterescu, conducerea operaţiunilor din România va fi preluată de Cristian Berdilă. El şi-a început cariera ca agent de call center în 2005, iar acum devine noul vicepreşedinte al operaţiunilor pentru România.

„Ne angajăm să creştem valoarea pe care o aducem partenerilor noştri, să dezvoltăm competenţe noi în regiunile în care suntem prezenţi, dar unde potenţialul nu este încă pe deplin atins“, a punctat Sterescu. „În acelaşi timp, ne propunem să oferim coechipierilor noştri oportunităţi unice de dezvoltare la nivel internaţional, păstrând CGS în avangarda companiilor care accelerează cariere şi schimbă vieţi.“

 

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.