Radiografia pieţei de cafea. Un român consumă mai puţin de o ceaşcă de cafea pe zi, însă plăteşte mai mult decât un italian sau un spaniol

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 18 august 2024 63 afişări

România este pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de cafea, astfel că un locuitor din ţara noastră bea în medie mai puţin de o ceaşcă pe zi, arată o analiză a cafely.com, care citează date ale Organizaţiei Internaţionale a Cafelei.

Radiografia pieţei de cafea. Un român consumă mai puţin de o ceaşcă de cafea pe zi, însă plăteşte mai mult decât un italian sau un spaniol

România este pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de cafea, astfel că un locuitor din ţara noastră bea în medie mai puţin de o ceaşcă pe zi, arată o analiză a cafely.com, care citează date ale Organizaţiei Internaţionale a Cafelei.

Astfel, un român consumă de mai bine de cinci ori mai puţină cafea de cât un locuitor din Luxemburg, conform sursei citate.

De altfel, Luxemburg este şi „campioana“ Europei în ceea ce priveşte consumul de licoare „neagră“.

Mai jos în top sunt şi Norvegia, Germania, Franţa sau Italia, unde locuitorii consumă în medie mai bine de o ceaşcă de cafea pe zi. Însă, dacă ne uităm la preţul plătit de europeni pe o ceaşcă de cafea, vedem că de exemplu nordicii plătesc cel mai mult pentru o cafea, adică peste 3,7 dolari.

Pe de altă parte, italienii lasă circa 1,54 de dolari pentru o cafea, conform analizei Cafely. Pe de altă parte, o cafea este mai scumpă în România, datele arătând că în medie un român plăteşte 2 dolari pe o ceaşcă cu cafea.

Deşi suntem spre coada clasamentului consumului de cafea, mai jos se află Ungaria, Malta şi Slovacia. În România, în ultimii ani s-a remarcat o înlocuire a consumului de ca­fea acasă, cu cel de la cafenea, iar tendinţa se observă mai degrabă în evoluţia numărului de cafenele. O analiză recentă a ZF arată că în acest an numărul de cafenele s-a apropiat de 1.000, în ultimii cinci ani deschizându-se circa 500 de unităţi. Datele Allegra World Coffee Portal, care face analize periodice la nivelul industriei de profildoar cafenele care aparţin unor lanţuri, nu şi cele inde­pendente, mult mai greu de monitorizat, acest segment fiind marcat de multiple închideri şi deschideri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cafea,
scadere,
consum,
cafenea,
clasament

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.