Raport PwC: 19% dintre angajaţii companiilor din România lucrează doar de acasă şi 29% doar la sediu. Angajaţii care lucrează doar la distanţă sunt îngrijoraţi că nu vor promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulţumiţi de locul de muncă

Autor: Roxana Rosu Postat la 02 iunie 2022 56 afişări

Raport PwC: 19% dintre angajaţii companiilor din România lucrează doar de acasă şi 29% doar la sediu. Angajaţii care lucrează doar la distanţă sunt îngrijoraţi că nu vor promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulţumiţi de locul de muncă

Aproximativ doi din zece angajaţi din România (19%) lucrează în prezent exclusiv la distanţă, în timp ce 29% lucrează doar la sediul angajatorului, restul beneficiind de varianta hybrid, arată un raport PwC.

La nivel global, procentele sunt diferite, 31% lucrând exclusiv la distanţă, iar 13% la sediu.

Modul de lucru are un impact puternic asupra gradului de mulţumire al angajatului, cei care lucrează exclusiv la distanţă fiind mai îngrijoraţi decât cei care lucrează hibrid sau fizic de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. În acelaşi timp, cei care nu pot lucra la distanţă, în principal pentru că munca lor poate fi făcută doar la sediul fizic, au un grad de satisfacţie mai scăzut faţă de locul lor de muncă

Astfel, 21% atât dintre angajaţii din România, cât şi dintre respondenţii la nivel global sunt extrem şi foarte îngrijoraţi de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. Acest grup de respondenţi lucrează, în marea lor majoritate, exclusiv la distanţă. În acelaşi timp,  o parte semnificativă a forţei de muncă la nivel mondial nu poate lucra la distanţă. Acest grup de 45% dintre respondenţii sondajului arată, însă, mai puţină satisfacţie faţă locul lor de muncă decât cei care lucrează în medii hibride (dintre care 50% sunt mulţumiţi) sau de lucru complet la distanţă (63%).

”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezintă un semnal de alarmă. Angajaţii care au competenţe specializate sau mai greu de găsit sunt gata să testeze piaţa şi să îşi caute un alt loc de muncă sau plănuiesc să ceară o promovare sau o mărire de salariu în anul următor. Reţinerea acestor angajaţi va necesita mai mult decât remunerarea financiară mai mare pentru că împlinirea prin munca realizată şi oportunitatea de a se simţi ei înşişi la locul de muncă contează aproape la fel de mult ca salariul. Aşadar, aceştia sunt angajaţii care au o forţă de negociere mai puternică. Pe de cealaltă parte, se află angajaţii care nu pot lucra la distanţă şi care se simt mai puţin împliniţi prin munca lor, cred că echipei nu îi pasă de bunăstarea lor şi că nu pot fi creativi în munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori şi trebuie să găsească soluţii să le răspundă nevoilor, abordând factorii care determină retenţia, în condiţiile în care toţi se confruntă cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

Totuşi, companiile din România se aşteaptă ca situaţia să se modifice în următoarele 12 luni, 11% dintre ele estimând că angajaţii lor vor lucra doar la distanţă, în timp ce ponderea celor care cred că vor munci mai mult la sediul fizic ajunge la 33%.

La nivel global, 18% dintre angajatori spun că peste un an vor lucre tot la distanţă, iar 18% cred că vor munci mai mult la sediul fizic.

”Flexibilitatea va defini modul de lucru de acum înainte şi este improbabil să ne mai întoarcem la situaţia ante-pandemie. Aşa cum vedem, gradul de satisfacţie se corelează cu posibilitatea de a lucra la distanţă sau în varianta hibrid. Însă nu există o abordare unică pentru toate companiile şi raportul între timpul petrecut la birou şi cel de acasă va fi ajustat în funcţie de specificul fiecărei industrii şi al fiecărui angajator în parte. Totuşi, studiile arată că o interacţiune faţă de în faţă este necesară pentru a construi încrederea în echipe şi între angajaţi şi angajatori, încredere care se vede în loialitate, retenţie şi satisfacţia faţă de muncă în general”, a declarat Dinu Bumbăcea.

Sondajul Workforce Hopes and Fears a fost realizat de PwC în rândul a peste 52.000 de angajaţi din 44 de ţări. În România eşantionul a cuprins peste 520 de respondenţi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
sediu,
munca

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.